צה"ל נערך לכתר את חברון; ההערכה: החטופים עדיין בגדה

צה"ל ממשיך במצוד אחר חוטפי שלושת תלמידי הישיבה – נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח, ונערך לכתר את העיר חברון • קצין בכיר בצה"ל: "ההערכה במערכת הביטחון כי שלושת הנערים נותרו בגדה, אך במקביל נשקלו אפשרויות נוספות" • גורם בכיר במטכ"ל: "אנחנו משתמשים בכל היחידות המיוחדות והאמצעים כדי לאתר אותם" • ויש ביקורת מרומזת על המשטרה: "מי שצריך לתחקר את מהלכיו - שיתחקר" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90. וידאו: בראל אפרים - ynet)

מבצע "שובו אחים": צה"ל ממשיך במצוד אחר חוטפי שלושת תלמידי הישיבה – נפתלי פרנקל, גיל-עד שאער ואייל יפרח, ונערך לכתר את העיר חברון.

מקורות פלסטיניים מדווחים כי הצבא העמיס בטונדות ופרס דחפורים צפונית לעיר. עוד מדווחים הפלסטינים כי כבר משעות הבוקר צה"ל לא מאפשר כניסה ויציאה מהעיר.

בתדרוך שנעשה בצהריים (ראשון) על ידי קצין בכיר בצה"ל נמסר כי "ההערכה במערכת הביטחון כי שלושת הנערים נותרו בגדה, אך במקביל נשקלו אפשרויות נוספות, שהוערכו ברמת סבירות נמוכה יותר".

לדברי הקצין הבכיר: "לאירוע הזה יש פוטנציאל לייצר עוד הסלמה, אך משימתי היא שהמצב לא יסלים. נעשה מה שנדרש כדי שזה לא יחרוג".

על הפעולות של צה"ל והשב"כ אמר הקצין הבכיר: "פעולות מערכת הביטחון ממוקדות כנגד ארגון חמאס באזור יהודה במיוחד ובכל תחומי הגדה כנגד פעולות טרור. הוצבו חסימות בחברון וכן כותרו חלק מהאזורים בגזרת יהודה".

"אמנם יש בכך פגיעה מסוימת באוכלוסייה הפלסטינית", הוסיף קצין צה"ל, "אך היא תוצר אגבי לצורך המבצעי כדי למנוע מגורמי טרור לפעול בחופשיות".

גורם בכיר במטכ"ל אמר בשעות הצהריים כי זו נראית חטיפה ברובד הגבוה ביותר של המקצועיות. "נערכנו לאפשרות הזאת. אנחנו משתמשים בכל היחידות המיוחדות והאמצעים כדי לאתר אותם. תרגלנו מתווים של פיגועי חטיפה כאלה בחודשים האחרונים, כולל לפני חודש וחצי באריאל, ביחד עם המשטרה. הפקנו לקחים גם מאירוע רצח תומר חזן", הוא אומר.

בין השורות, הוא מותח ביקורת חריפה על המחדל המשטרתי, בהעברת המידע על החטיפה רק כעבור מספר שעות מרגע קבלת המידע הראשוני. "אנחנו בצה"ל ידענו בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי על הנערים הנעדרים, וברגע שאנחנו מקבלים נתון כזה אנחנו מתייחסים אליו בחומרה ופועלים מהר לשלול אפשרות של היעדרות תמימה", הוא אומר.

לדבריו, "מיד הבנו שזה רציני והפעלנו מהר את המערכות הרלוונטיות. מי שצריך לתחקר את מהלכיו - שיתחקר. צריך להבין שהם נעדרים באזור יהודה ושומרון, ולא לפעול לפי נוהל של המתנה למשך 12 שעות".

הגורם הבכיר במטכ"ל הוסיף וציין עוד כי "הלגיטימציה בציבור הפלסטיני והמוטיבציה של ארגוני הטרור לבצע פיגועי חטיפה היא גבוהה. חמאס נמצא במצב קשה ביהודה ושומרון ומתקשה להוציא פיגועים. אם היה יכול - היה מוציא עשרות פיגועי התאבדות, חטיפה וירי בשטח ישראל. מצבו קשה והוא מצוי תחת לחץ מודיעיני. לא ראינו גרירת רגליים של הרשות הפלסטינית כלפי חמאס, לקראת האירוע הזה. הם לא עובדים אצלנו, אבל אנחנו מזהים אינטרסים משותפים".

"אני לא רואה קשר בין התהליכים הכוללים של הטרור להיבט של ממשלת הפיוס של פתח וחמאס, ואני לא מזהה ניסיונות של פעילים יהודים קיצונים לפעול כעת. הייתה פנייה קונקרטית ליישובים בנושא איום החטיפה, גם בחודשים האחרונים ויש פוטנציאל לפיגוע הזה ליצור הסלמה", הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר