מבצע "שובו אחים"

גל מעצרים ביו"ש: יו"ר הפרלמנט של חמאס ו-40 מחבלים נעצרו

מבצע "שובו אחים" לאיתור שלושת תלמידי הישיבה שנחטפו בידי החמאס נמשך גם הלילה • אלפי חיילי צה"ל פעלו הלילה ביהודה ושומרון והביאו למעצרם של פחות 40 מחבלים • הפלסטינים מדווחים כי יו"ר הפרלמנט מטעם החמאס, עזיז דוויק, נעצר • גורם צבאי: עד כה נעצרו 150 מחבלים • הרמטכ"ל קיים הערכת מצב והחליט להעמיק את הפעילות נגד החמאס • בצהריים: הקבינט יתכנס וידון בהחרפת הצעדים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90, דובר צה"ל)

מבצע "שובו אחים" המשיך גם הלילה (שני), אלפי חיילי צה"ל התפרסו ברחבי יהודה ושומרון בניסיון לאתר את שלושת תלמיד הישיבה הצעירים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל, ואייל יפרח.

בתום הפעילות שנמשכה מאז חצות הלילה ועד לפנות בוקר, עצרו החיילים עשרות פעילי חמאס.

ברחבי יהודה ושומרון נעצרו כ-40 מחבלים, בהם בכיר נוסף בארגון חמאס. הפלסטינים מדווחים כי מדובר בעזיז דוויק, יו"ר הפרלמנט מטעם ארגון הטרור, המתגורר באזור חברון.

כוחות הביטחון הרבים הפרוסים בשטח המשיכו בסריקות בניסיון למצוא כל בדל מידע על שלושת החטופים. גם הלילה הקימו החיילים מחסומים ברחבי יהודה ושומרון ותישאלו פלסטינים בהם גורמי חמאס.

הרמטכ"ל רב-אלוף, בני גנץ, הגיע הלילה למטה פיקוד מרכז, שם ערך ישיבת הערכת מצב עם כל הגורמים והמפקדים הבכירים בשטח. בתום הפגישה, סיכם גנץ עם הכוחות על המשך הפעילות האינטנסיבית להביא את הנערים בשלום לביתם.

גורם צבאי בכיר אמר כי הרמטכ"ל סיכם בהערכת מצב כי "הפנים קדימה לעבר העמקת הפעילות נגד חמאס ביהודה ושומרון, בדגש על גזרת חברון. אך היא מתחילה בצפון השומרון. הסגר בדרום יהודה ושומרון נמשך".

קצין בצה"ל אמר כי מאז תחילת המבצע נעצרו לפחות 150 מחבלים פלסטינים. לדבריו, במהלך המעצרים לא נרשמה רמת חיכוך גדולה עם הפלסטינים.

עם זאת, במהלך שני עימותים הלילה ליד רמאללה ובג'נון, נהרגו שני פלסטינים מירי של צה"ל.

סמוך לחצות אמש (ראשון) צה"ל כיתר בית בשכונת עין דיר בכה בחברון ואף הפעיל מטען נפץ לעברו לאחר שיושבי הבית לא נענו לדרישה לפתוח את הבית ולהסגיר את עצמם.

על פי הדיווחים, אכרם ונור קוואסמה, שני פעילי חמאס שהתבצרו במקום, נעצרו והועברו לחקירה. ככל הנראה מדובר באירוע שהתרחש כחלק מגל המעצרים שמבצע צה"ל ביממות האחרונות.

מירב המאמצים התמקדו ביממות האחרונות באזור העיר חברון והכפרים הסמוכים, כאשר כוחות צה"ל כיתרו את העיר מכל הכיוונים. במקביל, גורמים פלסטיניים אמרו כי כוחות החיפוש ממקדים כעת את המאמצים ביישוב מסוים, הסמוך למקום החטיפה.

מוקדם יותר אמש, שיגרו הפלסטינים שתי רקטות לעבר העיר אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה את הרקטות. התושבים שמעו פיצוצים ורסיסים נפלו ברחבי העיר. לא היו נפגעים.

בתגובה לירי הרקטות, חיל האוויר תקף הלילה חמישה יעדי טרור בצפון ובדרום רצועת עזה.

דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף מוקד פעילות טרור ושלושה אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה ומוקד פעילות טרור נוסף בדרום הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול ניסיונות פגיעה באזרחי ישראל ובחיילי צה"ל ויפעל נגד כל גורם שמפעיל טרור נגד מדינת ישראל". גורם צבאי אמר לאחר התקיפה כי האחראי לירי הוא הג'יהאד האיסלאמי.

בממשלה בוחנים אפשרות להרחיב את הלחץ על החמאס. בצהריים יתכנס הקבינט וידון באפשרות גירושם של כמה מראשי החמאס מיהודה ושומרון לעזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר