רן אדליסט: מטרת המבצע טרם הושגה

רן אדליסט, פרשן מדיני וצבאי, אומר ל"כיכר השבת" כי "המטרה שלשמה יצאו למלחמה לא הושגה", ומביע תקווה שלא תהיה פעולה קרקעית בשל המחסור החמור במודיעין (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

צה"ל נכנס היום (שני) ליומו השביעי של מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה. חיל האוויר ממשיך לתקוף מטרות טרור בעזה, כך גם חיל הים מבצע תקיפות כנגד יעדים נוספים. ככל שהימים עוברים עולה הדרישה להיכנס לפעולה קרקעית בתוך הרצועה.

רן אדליסט, פרשן מדיני וצבאי, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי המבצע טרם השיג את מטרותיו: "כמו שזה נראה עכשיו, המטרה שלשמה יצאו למלחמה שהייתה מיטוט החמאס, המטרה הזו לא הושגה".

"אני מקווה שלא יכנסו לפעולה קרקעית. ברגע שאנחנו משוחחים ישנה היערכות של כוחות בשטח", אומר אדליסט ומציין כי "יש וויכוח בתוך הקבינט, הצבא לא רוצה להיכנס לעזה מהסיבה הפשוטה שאין לצבא מודיעין בשביל להיכנס. נהוג לחשוב שלשב"כ ואמ"ן יש יכולת אגדית לדעת הכול ומסתבר וכך ראינו לפני יומיים שהשייטת ניסתה להיכנס לעזה בלי מודיעין ובקושי חילצו אותם".

"נניח ואתה הורג את כל בית ליהיא ברצועת עזה, ואתה נכנס לשם עם כוחות קרקעיים, עדיין אם אין מודיעין מלא אתה יכול לחטוף כמות כזו של הרוגים ופצועים שזה לא יהיה שווה", הוא אומר.

לדבריו, "עם כמות אבדות כזו הממשלה תיפול. אני מעריך שהצבא יגבר על הקולות שקוראים להיכנס קרקעית לעזה".

אדליסט אומר כי "הממשלה והשב"כ לא העריכו שהתגובה שתוך כדי מיטוט החמאס הם דרסו את כל האוכלוסייה הפלסטינית והחזיקו אותה תחת מצור והפעולה הזאת אגרסיבית וזה הביא לכך שתהיה סוג של תגובה של ערבים ישראלים בתוך הקו הירוק שחשו הזדהות. כעת הכוונה של חמאס היא להיכנס ראש בראש מול ישראל ואחרי זה הם יצאו עם הסדר ויגידו ניצחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר