הקבינט אישר גיוס נוסף של אלפי חיילי מילואים

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר גיוס נוסף של 8,000 חיילי מילואים שיצטרפו ל-40 אלף חיילי המילואים שגויסו בתחילת המבצע. בצה"ל נערכים להרחבת המבצע הצבאי בעזה (צבא)

ישי כהן | כיכר השבת |
חיילים על גבול רצועת עזה (צילום: פלאש 90)

מבצע צוק איתן - היום התשיעי: שרי הממשלה אשרו הצהריים (רביעי) גיוס מילואים נוסף של 8,000 חיילים שיצטרפו ל-40 אלף חיילי המילואים שגויסו עם תחילת המבצע.

בצה"ל נערכים לאפשרות שחברי הקבינט המדיני-ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו יורו להם על כניסה קרקעית לרצועת עזה. שרי הממשלה אשרו את גיוס המילואים הנוסף באמצעות משאל טלפוני.

מוקדם יותר אמר שר החוץ אביגדור ליברמן במהלך סיור בעיר אשקלון כי "אנחנו נעשה הכל להבטיח את ביטחונם של תושבי מדינת ישראל. מה שמכווין אותנו כרגע זה איך אנחנו מבטיחים לתושבים חיים שלווים, חיים שגרתיים, ולמיטב הבנתי לא ניתן כרגע להבטיח זאת ולא ניתן להבטיח חופש וקיץ נורמלי לילדי ישראל, ללא טיפול בקרקע וללא מבצע קרקעי בעזה".

"אנחנו לא צריכים לשלוט בעזה, לא צריכים להקים ישובים בעזה", הבהיר ליברמן, "אנחנו צריכים להבטיח שכל מחבלי החמאס יברחו, ייעצרו או ימותו. אי אפשר לקבל מצב שמחבלים בכל רגע נתון יכולים להפר את חיי השגרה של 6 מיליון אנשים שרצים למקלטים".

באשר לחילוקי הדעות בתוך הממשלה, אמר ליברמן כי "הממשלה מדברת בקול אחד וכולם רוצים להבטיח את בטחון מדינת ישראל. זאת המטרה המרכזית. לגבי הדרך לכל אחד יש עמדה שונה. עמדתי לגבי רצועה עזה ברורה כבר שנים ולראיה - לא הייתי אפילו יום אחד חבר בממשלת ההתנתקות וגם אחרי ההתנתקות הבעתי את דעתי באופן עקבי".

דקות ספורות לאחר מכן התפוצצה רקטה בסמוך לבניין שבו אירח השר ליברמן את שר החוץ הנורבגי. השניים נכנסו יחד למרחב מוגן. הרקטה פגעה בחצר בית, לא היו נפגעים. כיפת ברזל יירטה שתי רקטות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר