מצמרר: הראיון האחרון של איתן ברק, החייל שנהרג בעזה

שבוע לפני מותו, התראיין סמ"ר איתן ברק ל'במחנה', לאחר שנבחר לחייל מצטיין בעקבות פעילותו במבצע "שובו אחים" וסיפר על הרגעים הדרמטיים במהלך מעצר מבוקש (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סמ"ר איתן ברק ז"ל (צילום: מתוך ynet)

שבוע לפני מותו הלילה ברצועת עזה, והפיכתו לחלל הראשון במבצע הקרקעי, סמ"ר איתן ברק ז"ל, בן 20 מהרצליה, ששימש מפקד כיתה בפלוגה המבצעית של גדוד "שחם" בחטיבת הנח"ל, סיפר בראיון לעיתון הצבאי "במחנה" על פעילותו הצבאית.

במהלך מבצע "שובו אחים" שנערך לפני מספר שבועות ביהודה ושומרון במסגרת המאמצים להחזרת שלושת החטופים, היה זה איתן שהשתתף במבצע ונבחר על-ידי מפקדו לחייל המצטיין בפלוגה.

במסגרת הראיון הצבאי סיפר איתן על מעצר מבוקש טרור ובהפרות הסדר בהן הוא וחייליו נתקלו. "יצאנו למעצר בתנועה רגלית לתוך מחנה הפליטים, המחנה עצמו בנוי כמו מבוך, המון סמטאות צרות באורך מטר וחצי. במקום כזה השליטה בכוח היא יותר בעייתית וההליכה מסוכנת כי התושבים זורקים אבנים מהגגות בזמן שכולם מצטופפים.

"צה"ל לא מרבה להיכנס למחנות פליטים בזמן צום הרמדאן על מנת לכבד אותו, אבל הרגישות של המצב הכריחה אותנו", הסביר סמ"ר ברק. "אמנם נכנסו בשקט, אבל לאט לאט אנשים קלטו אותנו והחלו להתארגן עד שנוצרה הפרת סדר של עשרות אנשים מחוץ לבית המבוקש. הם החלו לזרוק אבנים זכוכיות ובקבוקי תבערה, ואנחנו השתמשנו באמצעים לפיזור הפגנות.

"בתור מ"כ אני ניהלתי את הפרת סדר (הפס"ד) שהתרחש מחוץ לבית, כאשר מפקד המחלקה שלי ניהל את המעצר בפנים. לבסוף, עצרנו את החשוד", תיאר ברק. "במהלך שירותי כבר נתקלתי באירועים דומים, אבל המקרה הזה היה חריג לאור התגובה האלימה של התושבים כלפינו".

במסגרת אותה כתבה, מפקד פלוגת המבצעית בגדוד, רס"ן גלעד פסטרנק, אמר על איתן: "איתן הגיב בצורה ראויה כשהוא מבצע ירי אמצעים לפיזור הפגנות (אלפ"ה) לעבר התושבים שאיימו על הכוח בצורה משמעותית. לאורך כל תפקידו בפלוגה איתן בולט בטיפול בכיתתו ובהגעת הלוחמים לביצוע פעולות קריטיות בשגרה. וגם במבצעים כמו 'שובו אחים'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר