הרעשה כבדה על עזה

דיווח: 2 הרוגים בהפצצת ביתו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס

לפי מקורות פלסטינים, צה"ל הפציץ בשעות הערב (שלישי) את ביתו של מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס "גדודי עז א-דין אל קסאם" בעזה. בדיווח הפלסטיני נטען כי שניים נהרגו באירוע, אולם דף עצמו, מהטרוריסטים המבוקשים ביותר על ידי ישראל, לא שהה בבית (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

מבצע צוק איתן: צה"ל הפציץ ברצועת עזה את ביתו של מוחמד דף, מי שמכהן בתואר ראש הזרוע הצבאית של חמאס "גדודי עז א-דין אל קסאם", לפי דיווחים פלסטיניים, כתוצאה מהתקיפה נהרגו שני בני אדם. מוחמד דף, שמוגדר בשנים האחרונות כאחד הטרוריסטים המבוקשים ביותר על ידי מערכת הביטחון הישראלית, שהה ככל הנראה מחוץ לבית ולא נפגע.

בעבר, ניסתה ישראל מספר פעמים לחסל את דף, אולם ללא הצלחה. באחד מניסיונות החיסול, שאירע בשנת 2002, נפצע דף באורח קשה מטילי "הלפייר" שנורו לעברו ממסוק של חיל האוויר הישראלי. הוא איבד את אחת מעיניו וטופל במקום מסתור בעקבות החשש מניסיון פגיעה חוזר בו.

בנאום טלפוני שנשא בעבר אמר דף כי "אלוקים רצה להרגיז את הציונים ולכן הציל אותי". הוא נכה ומשותק חלקית בעקבות אחד מניסיונות חיסולו, אך הוא עדיין זוכה לתואר מפקד הזרוע הצבאית של חמאס.

במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים בשעות האחרונות בהרעשה הכבדה על שכונת שג'עייה בעזה. ופצצות במשקל של טון הוטלו על מטרות שונות ברחבי השכונה. אמש (יום שני) הוחלט להפקיד בידיו של מפקד אוגדת עזה תת אלוף מידי אדלשטיין את הסמכויות על תכנון ההפצצות ברצועת עזה. עד עתה, סמכות כזו הייתה נתונה רק בידי הדרג המטכ"לי. הערב, חשפו לוחמי חטיבת גולני מנהרה במרכז ש'געייה.

כזכור, בהודעה חריגה שפרסמו היום שרי החוץ של האיחוד האירופי, הם קראו לארגוני הטרור ברצועת עזה להתפרק מנשקם. בהודעה תקפו שרי החוץ את ארגון הטרור חמאס על כך שהוא משתמש באזרחים כמגן אנושי: "שרי החוץ של אירופה קוראים לחמאס לשים קץ לפעולות אלה ולהביא לסיום האלימות. כל קבוצות הטרור בעזה חייבים להתפרק מנשקם. האיחוד מגנה את הקריאות לאוכלוסייה האזרחית בעזה להפוך למגנים אנושיים".

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון שביקר הצהריים בישראל בכדי לנסות ולקדם הסכם להפסקת אש בין ישראל לחמאס. קרא לשני הצדדים להפסיק את הלחימה. "אף מדינה לא הייתה סובלת ירי רקטות לשטחה" אמר מזכ"ל האו"ם, "יותר מדי משפחות, הן פלסטיניות והן ישראליות, קוברות את ילדיהן. המסר שלי הוא: הפסיקו להילחם ותתחילו לדבר. טפלו בסיבות לסכסוך. אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות. יש לכם עתיד משותף. אמשיך לעשות הכול להביא שלום לשני העמים".

עם זאת, מזכ"ל האו"ם תקף את חמאס ואמר כי "בעוד אנחנו מדברים, טילים ממשיכים ליפול על ישראל שיורים חמאס והג'יאהד האיסלאמי. ראיתי עדויות בעצמי. אנחנו מגנים בתוקף התקפות טילים ושימוש באתרים אזרחיים כמו בתי ספר למטרות צבאיות. אני שולח תנחומים לראש הממשלה ותושבי ישראל על ההרוגים. אני מעריך את הלגיטימיות שלכם להגן על עצמכם. אך מבקש שתרסנו תגובתכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר