מבצע "צוק איתן" | היום ה-23

פעולה צבאית נרחבת ברצועת עזה: 200 תקיפות, 20 הרוגים

בצל המגעים להפסקת אש, ביממה האחרונה הורחבו התקיפות והפעילות הקרקעית בעזה • חיל האוויר תקף מעל 200 יעדים • 20 מחבלים נהרגו • 3 מנהרות הושמדו וחדשות נחשפו • הפלסטינים מדברים על "הלילה הקשה ביותר" ברצועה וטוענים כי בית ספר של אונר"א בג'בליה הופצץ (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: פלאש 90)

היום ה-23 ללחימה: בצל המגעים המתקדמים להפסקת אש בין ישראל לחמאס, הלילה (רביעי) צה"ל פעל בעוצמה ברצועת עזה, במה שהוגדר על-ידי פלסטינים כ"לילה הקשה ביותר", תוך התקדמות של הכוחות הפועלים קרקעית ברחבי הרצועה.

הפעולה הלילה התאפיינה בהתקדמות הכוחות לעבר שטחים מיושבים בעומק הרצועה, התקדמות עם הרבה אש וליווי צמוד של חיל האוויר. הפעולה הזו נמשכת גם הבוקר.

במהלך הפעילות הופעל מטען לעבר טנק, לא היו נפגעים. במקרה אחר 2 לוחמים נפצעו קל מירי נ"ט. באזור שכונת סג'עייה בפאתי העיר עזה מתנהלים הבוקר חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים.

חיל האוויר תקף ביממה האחרונה 206 יעדים ומטרות טרור, בהם מפקדות, מחסנים לאמצעי לחימה, משגרי רקטות, בנקים ומסגדים ששימשו לתשתית טרור של החמאס, ביניהם מסגד המשמש בכיר בזרוע הצבאית של החמאס ומסגד שנמצא בסמוך לגן ילדים ומשמש כנקודת תצפית.

באחד המסגדים חשף כוח שריון של צה"ל אמל"ח, טיל קורנט ומטען חבלה.

לפי הדיווחים צה"ל תקף יעדים גם במחנות הפליטים אל-בוריג' ושאטי, בו הופצצו שלושה בתים ובאחד מהם נפגעו פעילי חמאס. ילד בן 11 נהרג בשכונת א-תופאח מתקיפת חיל האוויר.

ביממה האחרונה נהרגו 20 מחבלים בהיתקלות השונות עם כוחות צה"ל, בין היתר עם חטיבת גבעתי וחטיבה 401.

לפי הפלסטינים, צה"ל תקף גם את בית הספר לבנות של אונר"א בג'בליה ובתקיפה נהרגו 15 פלסטינים. בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח כי שתי כיתות בבית הספר ניזוקי מירי טנקים.

בצה"ל לא אישרו את דבר התקיפה אך אמרו כי מאונר"א נמסר שבבית הספר מאוחסנים אמצעי לחימה. גורם צבאי בכיר מסר בתדרוך הבוקר כי הטענות הללו לא מוכרות.

סוכנות אונר"א דיווחה מוקדם יותר על מציאת מצבור רקטות באחד מבתי הספר של הארגון ברצועה וגינתה את האחראים לכך.

דובר אונר"א, כריס גאנס, מסר כי הם קראו למומחי נשק של האו"ם כדי שיטפלו במצבור שהתגלה והבהיר כי הרקטות יושמדו, שלא כמו בפעם הקודמת שאותרו רקטות והוחזרו לחמאס.

בנוסף, צה"ל השמיד ביממה האחרונה שלוש מנהרות ברצועת עזה. מספר מנהרות שאותרו מטופלות על-ידי כוחות ההנדסה.

דובר צה"ל עדכן כי ביממה האחרונה השמידו כוחות חיל-רגלים בשילוב כוחות הנדסה תוואי שלוש מנהרות טרור אשר נועדו לפגוע באזרחי מדינת ישראל.כוח מחטיבת הצנחנים חשף פיר מנהרה ובו נשק מסוג קלצ'ניקוב ומצבור רימונים. כוח שריון חשף בתוך מסגד אמצעי לחימה ביניהם טיל נ"ט מסוג קורנט מוכן לשיגור, מטען חבלה, מכשיר קשר ומפות.

כוחות חיל-הים תקפו ביממה האחרונה מתחם שיגור ממנו נורו פצמ"רים לעבר כוח שריון, בתים מופללים בפעילות טרור בצפון רצועת עזה ומחסן אמצעי-לחימה.

גורם ביטחוני בכיר אומר כי למרות העובדה שרף התקיפות ברצועה, הירי הארטילרי והפעילות הקרקעית התרחבו ועלו, לא התקבלה החלטה על הרחבת המבצע.

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס בשעה 14:00 ולדון בהמשך המבצע ובמגעים להפסקת אש.

אחרי לילה שקט יחסית, הבוקר שוב נשמעו אזעקות ביישובי עוטף עזה. שתי רקטות התפוצצו מחוץ ליישוב במועצת אשכול.

גורמי רפואה ברצועת עזה מדווחים כי מתחילת מבצע "צוק איתן", נהרגו ברצועת עזה 1,255 פלסטינים ויותר מ-7,100 נפצעו. בצה"ל טוענים כי לפחות שלישי מההרוגים הם מחבלים, הפלסטינים אומרים כי יותר משליש מההרוגים הם נשים וילדים.

המגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס נמשכים גם הבוקר, בתיווך מצרי. ייתכן ששרי הקבינט יתבקשו בישיבתם בצהריים לאשר את המתווה המוצע.

נשיא מצרים, אבד אל-פתאח א-סיסי, ביקש להקים משלחת פלסטינית רשמית מטעם הרשות הפלסטינית, אותה ירכיב הנשיא אבו מאזן כדי למסור את העמדה הפלסטינית המאוחדת ביחס לישראל.

המשלחת תכלול נציג מחמאס ונציג מהג'יהאד האיסלאמי, שהסכימו לקחת חלק שמשלחת הפלסטינית המאוחדת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר