צה"ל לחיילים: להפסיק לקחת מוצרים מאזרחים

אלפים הגיעו עד כה לגבול רצועת עזה וחילקו מוצרים שונים לחיילים, כעת צה"ל אוסר על החיילים לקחת מוצרים מאזרחים ומורה להם להעביר אותם לשני גופים המטפלים בכך (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מבצע צוק איתן: במהלך ימי המבצע אלפי אזרחים הגיעו לגבול רצועת עזה להעניק לחיילים דברי מתיקה, אוכל, מצרכים וכל הבא ליד כדי לעודד את רוחם לפני כניסתם לרצועת עזה, או לאחר יציאתם מהלחימה.

כעת, מנסים בצה"ל למנוע מהתופעה המרגשת להיפסק ובהנחיה שיצאה לחיילים בשטח ולמפקדים על-ידי מחלקת פרט של אגף כוח אדם, הם התבקשו להפסיק לקחת את המוצרים.

"רצון התורמים בארץ ובחו"ל לסייע ולחזק את הכוחות הלוחמים בעת הזו רב ומבורך" נכתב בהודעה לחיילים: "תהליך קבלת התרומות חייב להימשך ולהיות מנוהל בהתאם לפקודות על מנת למנוע תופעות של חוסר שוויוניות וכן למנוע קבלת תרומות שעשויות לפגוע במתח המבצעי או בבריאות הלוחמים".

לפי ההוראה, החיילים יסרבו לקבל את התרומות מהאזרחים ויפנו אותם לאגודה למען החייל או לקרן לב"י, כאשר רק שני הגופים הללו ירכזו את קבלת המוצרים.

אחד החיילים המשרת במילואים, אמר אתמול ל"כיכר השבת" כי כמות האוכל אותם מחלקים האזרחים אמורה להספיק לשבועות רבים של לחימה, ובשל-כך נאלצים הם לזרוק לא מעט אוכל לפח.

"מגיעים המון אזרחים וארגונים לחלק לנו אוכל, וזה ממש כיף ומחמם את הלב, אבל ראיתי אחרי כמה ימים שפשוט כמות גדולה של אוכל פשוט נשארת בשטח", אומר החייל.

לדבריו, "עם כל האושר והשמחה שבדבר, פשוט לא נעים לי לומר, אבל אולי פשוט צריך להביא אוכל במינון האפשרי. חבל שאנשים טורחים ועוזבים את עבודתם, רוכשים אוכל ובסוף אנחנו צריכים לזרוק חלק מהאוכל. חבל על זה".

החייל מבקש לשוב ולהבהיר כי האזרחים גורמים להם לאושר: "אין ספק שעצם הגעתם אלינו זה מחמם את הלב ונותן לנו את הכוח להמשיך ולבצע את המשימה שלנו. הם עוזרים לנו להרים את המצב רוח עם שירים, לא אוכל. יש כאן תחושה טובה בקרב החיילים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר