צוק איתן

המחבל חשף בחקירה: "חמאס תכנן פיגוע מצנחים בעוטף עזה"

לוחם מאחת מיחידות העילית של חמאס, שנלכד על ידי כוחות צה"ל, חשף בחקירתו בשבי כי הוא, יחד עם מספר לוחמים נוספים, תכננו לבצע "פיגוע מצנחים" באחד מיישובי עוטף עזה. לדבריו, הקבוצה ערכה תרגולות במצנחי רחיפה במלזיה. מספר חיילים נפצעו בהיתקלויות בעזה (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מחבלי חמאס (צילום ארכיון: פלאש 90)

הצבא והשב"כ התירו היום (רביעי) לפרסום כי בחקירת מפקד חוליה בכוח ה"נוכבא" המובחרת של הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, שנעצר על ידי כוחות צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן", נחשף כי היחידה התכוננה לפיגוע באמצעות מצנחי רחיפה באחד היישובים בעוטף עזה.

בחקירה סיפר מפקד החוליה, שגוייס לחמאס בשנת 2010, כי האימונים ל"פיגוע המצנחים" כללו תרגולות בשימוש במצנחי רחיפה במשך שבוע במלזיה. בנוסף, על פי דבריו, בתחילת השנה ערכו חברי החוליה אימון נוסף ברצועת עזה.

המחבל נלכד לאחר ששהה במשך מספר ימים באחת ממנהרות החמאס. במהלך אותם ימים הוא ניזון ממים ותמרים בלבד. לאחר שנלכד הוא העובר לחקירת שירות הביטחון הכללי.

במבצע הנוכחי הוכיח חמאס מספר פעמים כי הוא שיפר את יכולותיו בצורה משמעותית, כאשר הצליח להחדיר חוליית קומנדו דרך הים באזור זיקים. חמשת המחבלים שחדרו חוסלו על ידי צה"ל. בנוסף, חמאס הצליח פעמיים להחדיר כלי טיס לא מאויש אל שטח ישראל. גם כאן, מערכת הביטחון הצליחה ליירט את כלי הטיס בעודם באוויר.

מל"ט חמאס שיורט באזור אשקלון

האירועים הללו מצטרפים לאיום מנהרות הטרור שחודרות אל שטח ישראל, כאשר במספר מקרים הצליחו מחבלים לחדור על ידן אל שטח ישראל. כאמור, כעת מתברר כי גם "פיגוע מצנחים" ניסה החמאס להוציא אל הפועל ואף הכשיר את אנשיו לצורך כך.

למרות שחלק גדול מהמקרים הצליח צה"ל, בחסדי שמים גדולים, לסכל, נראה שחמאס התכונן למערכה הזו היטב.

כל זה מצטרף כמובן ליכולת ירי הרקטות של חמאס לעבר ישראל, כאשר במשך 23 ימים, ועוד מספר חודשים קודם לכן, הצליח לשגר כמות גדולה של רקטות אל שטח ישראל ולשתק חצי מדינה.

בשעה 15:00 הודיע צה"ל כי הוא נוצר את האש עד לשעה 19:00, זאת רק באזורים ברצועה שבהם לא פועלים הכוחות הקרקעיים של צה"ל.

דובר צה"ל הבהיר כי "חלון הזמנים ההומניטארי לא יחול על אזורים ברצועת עזה בהם מתנהלת פעילות מבצעית שתימשך כסדרה", והדגיש כי "כל ניסיון לנצל הפוגה זו לפגיעה בכוחות צה"ל ובתושבי מדינת ישראל יענה בתגובה חמורה".

במקביל, הלחימה ברצועת עזה נמשכת. בשעות האחרונות מוקד הלחימה הוא בחאן יונס שבמרכז-דרום הרצועה. הפלסטינים מדווחים על 54 הרוגים מאז שעות הבוקר, בכך עומד המניין על יותר מ-1,300 הרוגים.

מוקדם יותר, במספר היתקלויות של לוחמי צה"ל עם מחבלים בתוך עזה, נפצעו 13 חיילים בדרגות פציעה שונות והם פונו אל בתי החולים בישראל להמשך קבלת טיפול רפואי.

במקביל, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני עדיין מכונסים בקריה בתל אביב לדון בעתידו של מבצע "צוק איתן", האם יש סיכוי להסכם הפסקת אש עם החמאס ובאפשרות להרחיב את המבצע ברצועה במקרה והמגעים עם החמאס יקרסו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר