אלוף הפיקוד: ימים להסרת המנהרות

אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, שמנהל בפועל את הלחימה כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, אמר בתדרוך לכתבים כי "אנו במרחק של ימים בודדים מהסרת איום המנהרות". צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן (צילום: עופר עמרם - ynet. וידאו: רועי עידן - ynet)

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן שמנהל מקרוב ובפועל את הלחימה הקרקעית של צה"ל כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, ערך הצהריים (רביעי) תדרוך לכתבים על גבול הרצועה.

לדבריו, "בכמות המלט שחמאס השתמש לצורך בניית המנהרות הוא יכול היה לבנות שני בתי חולים, 20 מרפאות, 20 בתי ספר ו-100 גני ילדים".

לדבריו, "אנחנו נמצאים במרחק של ימים בודדים מלהשמיד את כל המנהרות ההתקפיות. הלחימה נמשכת ברציפות, הרגנו עשרות מהלוחמים המובחרים של חמאס, תקפנו מקומות מסתור, השמדנו את תשתית ההתעצמות, ועצרנו עשרות לוחמי חמאס. בכל יום שעובר אנחנו מתקדמים לעבר המטרה שלנו שהיא השמדת המנהרות. רק ביממה האחרונה השמדנו ארבע מנהרות התקפיות שכוונו לעבר שטח מדינת ישראל".

"חשוב לזכור שמדובר באתגר מבצעי והנדסי משמעותי ביותר. חמאס עבד על נושא המנהרות כארבע שנים ובשבועיים אנחנו מצליחים להשמיד לו את כל המנהרות. בזכות הפעולה של החיילים אנחנו מתקדמים לקראת העמידה במשימה" אמר.

תורג'מן הוסיף כי "למבצע יש משימה מוגדרת, לפגוע קשה בחמאס ולפגוע בתשתית המנהרות. בכל מקום שאנחנו מזהים תשתית של מנהרות התקפיות, אנחנו פועלים. אין כוחות שנשארים בגזרה שלא לצורך. אין מנהרה לתוך שטחינו. בכל מקום שתקפנו הכרענו את האויב והשמדנו את המנהרות. אתמול הרחבנו את הפעילות במרכז ובדרום הרצועה".

"מבחינתי ומבחינת הכוחות אנחנו נמצאים במלחמה ומפעילים את כל הכוחות שלנו כדי לגבור את האויב. בכל מקום שתקפנו הכרענו את האויב".

האלוף התייחס לתקרית הקשה לפני יומיים באזור נחל עוז בה נהרגו חמישה לוחמים שהיו בעמדה של צה"ל. "המטרה של המחבלים לפגוע ביישובים ובאזרחים שנמצאים במרחב לא צלחה. עם זאת, מהכוח שלנו אני מצפה לתוצאה טובה יותר בכל מפגש עם המחבלים. כך קורה במרבית המקרים, כפי שאנחנו רואים אותם עכשיו בלחימה ואני בטוח שכך יהיה גם בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר