בכיר בחמאס:

"היכנעו לדרישותינו תוך 24 שעות או שנחדש המלחמה"

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק צוטט כאומר כי 24 השעות הקרובות הן קריטיות באשר להשגת הסכם בין הפלסטינים וישראל, וכי אם לא יושג - המלחמה תחודש. במקביל, קראו במשותף נשיא ארה"ב וראש ממשלת בריטניה להפסקת האלימות על ידי שני הצדדים באופן מידי ולקדם הפסקת אש (מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג באב תשע"ד | 09.08.14
מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס (צילום: פלאש 90)

המלחמה בחמאס: בכיר ארגון הטרור חמאס מוסא אבו מרזוק, צוטט הלילה (מוצאי שבת) כאומר כי 24 השעות הקרובות הינן קריטיות באשר להשגת שקט באזור. לדבריו, באם ישראל לא תיכנע לדרישות חמאס בטווח זמן זה, הרי שהארגון יחדש במלוא העוצמה את המלחמה בישראל. "אם האוייב לא יקבל את דרישות חמאס, נסיים את השיחות בקהיר ונחדש את המלחמה" אמר.

במקביל, נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון פרסמו הלילה הצהרה משותפת לאחר שיחה שערכו, ובה קראו להפסקת הפעילויות העויינות של שני הצדדים, כך לדבריהם. השניים הדגישו כי זכותה של ישראל להגן על עצמה אך קראו לשני הצדדים לחתור בהקדם להפסקת אש ולמניעת פגיעה בחפים מפשע.

בהודעה שפרסם הבית הלבן נאמר כי שני המנהיגים מגנים את המשך ירי הרקטות מעזה וקוראים להפסיק את הפעולות העוינות. "אובמה וקמרון חוזרים ומחזקים את תמיכתם בזכותה של ישראל להגן על עצמה, תוך שהם מציינים את הצורך של שני הצדדים להימנע מפגיעה בחפים מפשע".

בתוך כך, בנקודות רבות ברחבי העולם נערכו הלילה הפגנות כנגד ישראל והמבצע הצבאי בעזה. המפגינים הניפו שלטים בגנות ישראל, וקראו לעצירת התוקפנות הישראלית בעזה, לדבריהם. בין היתר נערכו הפגנות בפריז, בברלין, בקייפ ובצנעא.

תקיפת מחבלים בעזה, השבת (צילום: דובר צה"ל)

גם בשבת נמשך העימות בין ישראל וחמאס, ולצד רקטות שנורו מעזה לדרום הארץ, ביצע צה"ל תקיפות במטרות שונות ברחבי הרצועה. באחד המקרים, בוצע ירי מכלי טיס של חיל האוויר לעבר שני מחבלים שהיו רכובים על אופנוע ברצועה. הלילה, נהרגו שלושה פעילי חמאס בתקיפת צה"ל בדרום הרצועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר