נפל של צה"ל גרם להרג "חבלני חמאס"

למרות הפסקת האש, חמישה הרוגים ופצועים קשה הבוקר בבית להיא שבצפון רצועת עזה, בהם בכיר בחמאס ולפי דיווחים, גם עיתונאי איטלקי, בעקבות נטרול לקוי של נפל ישראלי שלא התפוצץ (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חאזם אבו מוראד, אחד ההורגים (צילום: ynet)

ישראל וחמאס אמנם הסכימו על הפסקת אש, אך בעזה נהרגו הבוקר (ד') חמישה בני אדם, אחד מהם הוא ככל הנראה כתב זר השוהה ברצועה על רקע מבצע צוק איתן: הפלסטינים מדווחים כי על חמישה הרוגים ועוד כמה שנפצעו, בשל נטרול לקוי של "חבלני חמאס" בנפל מהפצצה של צה"ל בבית להיא, בצפון עזה.

אנשי חמאס לא הצליחו לנטרל את הנפל, וגרמו למותם של חמישה, ביניהם ראש מחלקת החבלה של חמאס בצפון הרצועה ועיתונאי איטלקי בשם קאמילי סימון, ששהה במקום. חלק מהפצועים נפגעו באופן קשה.

היום פרסם עיתון ה"וושינגטון פוסט" האמריקני, כתבת סיכום מקיפה על מצב רצועת עזה בתום בלחימה. בין השאר, ציטט העיתון תושבים עזתים המתקוממים נגד שלטון חמאס ולראשונה, לא מפחדים להצהיר זאת תוך שהם חושפים את שמם המלא. כמו למשל, תושב עזה זיאד אבו חלול שאומר כי "נמאס לו לראות את השכונה שלו הרוסה, נמאס לו לראות את חמאס וחמושים פלסטינים אחרים יורים רקטות לישראל מהשכונה שלו, ונמאס לו להתפלל שהתגובה הישראלית לא תחריב את ביתו" נכתב בעיתון שציטט עוד את אבו חלול אומר: "הם עשו טעויות רבות. כל הפלגים הפלסטיניים צריכים להפסיק לירות רקטות. מספיק. אנחנו סובלים".

בעיתון מדגישים כי זו הפעם הראשונה שהתבטאות כזאת מתפרסמת בפומבי: "אבו חלול מבטא מילים שבעבר נראו בלתי מתקבלות על הדעת: הוא אומר שאף שהוא מתעב את ישראל, הוא מאשים גם את חמאס ואת הארגונים החמושים הפלסטיניים האחרים באחריות לצער שנגרם לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר