האם מוחמד דף נהרג?

רדיו 'אל אקצא': "התנקשות ישראל במוחמד דף נכשלה"

ניסיון ההתנקשות בראש הזרוע הצבאית של החמאס, מוחמד דף, הביא למותם של אשתו ובנו בן ה-8 חודשים, אך טרם ברור מה עלה בגורלו של דף עצמו • תחנת הרדיו של חמאס דיווח כי ההתנקשות במוחמד דף נכשלה • השר יצחק אהרונוביץ אמר: "אתם עוד תראו את התוצאות" • הקבינט ייתכנס ב-14:00 (צבא)

ישי כהן וב. נסני | כיכר השבת |
הפצצת הבית בעזה (צילום: מתוך דף הפייסבוק של יוני אלפר)

מבצע צוק איתן: ישראל ניסתה אמש (שלישי) להתנקש במבוקש מספר אחד ברצועת עזה, ראש הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, מוחמד דף, באמצעות הפצצת בית בשכונת שייח רדואן, אך עד כה לא ברור מה עלה בגורלו.

לאחר הפצצת הבית, נמצאו במקום עד כה, לדברי החמאס, שישה הרוגים, ארבעה מהם זוהו - אשתו של מוחמד דף, וודאד מוסטפה חרב דף (28), בנו עלי מוחמד דיאב דף בן ה-8 חודשים, וכן אשתו ובנו של אחמד דאלו - בעל הבית שהותקף ובכיר בזרוע הצבאית של חמאס. מאמצי חילוץ הגופות נמשכים.

עד כה לא ברור האם מוחמד דף עצמו שהה בבית והאם הוא נפגע כתוצאה מהתקיפה.

תחנת הרדיו של חמאס, "אל אקצא", טענה הבוקר כי הניסיון נכשל: "ישראל ביהירותה מנסה לומר את המילה האחרונה בכל סבב לחימה, אולם לאחר כישלון ההתנקשות במוחמד דף עליה להבין כי המשוואה השתנתה".

צפו: רגע פיצוץ הבית שבו שהתה משפחת דף

רשת "אל-ג'זירה" ציטטה מקור בחמאס שאמר כי ניסיון החיסול של מוחמד דף נכשל. הרשת הוסיפה ודיווחה כי ישראל ניצלה את הרגיעה על מנת להשיג מידע מודיעיני על מוחמד דף ועצרה אתמול את השיחות בקהיר כדי להתנקש בו.

מנגד, השר לביטחון פנים וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, השר יצחק אהרונוביץ, אמר הבוקר: "אני מכיר את הפרטים, מטבע הדברים אני לא יכול להתייחס לתוצאות. אתם בטח עוד תראו את התוצאות, אבל בהחלט יש מקום להכות את ראשי חמאס".

בינתיים, בחמאס קראו לציבור ברצועת עזה להשתתף בצהריים בהלוויה של אשתו ובנו של מוחמד דף. ההלוויה תצא ממסגד א-חלפא בג'באליה.

הבוקר, גורם מדיני בישראל אישר כי ישראל ניסתה להתנקש במוחמד דף. כאמור, עדיין לא ברור האם דף נפגע בתקיפה.

בחמאס אמרו כי צה"ל שיגר חמישה טילים חודרי בונקרים לעבר בית משפחת דילו בשכונת שייח רדואן בעזה.

יצוין כי על רקע הלחימה שהתחדשה הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס בשעה 14:00 בצהריים לדיון חירום בקריה בתל אביב.

חבר ההנהגה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, אומר הבוקר: "אין לנו ברירה אלא להיאבק ולנצח".

מוחמד דף, שרד בעבר ארבעה ניסיונות חיסול של ישראל אך נותר נכה. הניסיון הראשון לחסלו נעשה ב-2001 אך הוא ניצל. כעבור שנה שוגרו שני טילים ממסוק אפאפצ'י לעבר מכוניתו, דף נפצע בראשון ועבר שיקום.

ב-2003 נערכה פגישה חשאית של הנהגת חמאס בעזה, בה נכחו מוחמד דף, איסמעיל הנייה ואחמד יאסין. מטוס קרב ירה טיל לעבר הבית אך הטיל פגע בקומה הלא נכונה בבית ובכירי החמאס ניצלו.

בשנת 2006 נעשה ניסיון החיסול האחרון של דף, כאשר מטוס קרב הפציץ בית בו התכנסו ראשי הזרוע הצבאית של החמאס. עשרה אנשים נהרגו ובכירי החמאס ששהו בקומה התחתונה ניצלו. גף נפצע וכפי הידוע חלק מהגפיים העליונות והתחתונות שלו נכרתו.

דף, בן 50, נולד בדרום רצועת עזה והתחנך על ברכי האיסלאם הקיצוני. את פעילות הטרור שלו החל באינתיפאדה הראשונה. ב-1989 הוא נעצר על ידי ישראל וישב בכלא במשך שנה וחצי.

לאחר חיסולו של "המהנדס" יחיא עיאש, הפך דף לראש הזרוע הצבאית של חמאס ולבכיר המבוקשים לאחר שיזם שורת פיגועי טרור קשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר