סערת הסרבנים מיחידת 8200 • יעלון: "ניסיון מגונה לפגוע ביחידה"

שר הביטחון יעלון התייחס למכתב הסרבנים של יחידת 8200, וטעם כי מדובר בניסיון נואל לפגוע ביחידה. רה"מ נתניהו במסר לחיילי היחידה: "אזרחי המדינה חבים לכם תודה" (צבא,חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שר הביטחון משה בוגי יעלון (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הערב (מוצאי שבת) בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו לסערת סרבני יחידת 8200, והודה לחייליה. במקביל, שר הביטחון יעלון טען כי מדובר בניסיון לפגוע ביחידה. "אזרחי המדינה חבים לכם תודה על שירותכם המקצועי והמסור למדינת ישראל. המשיכו בעבודתכם החשובה כל כך למען ביטחון אזרחי ישראל" כתב נתניהו.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "אני מכיר את יחידה 8200 ואת פעילותה עשרות שנים, ובוודאי מאז מוניתי לראש אמ"ן והתוודעתי להיקפי התרומה האדירה של אנשי היחידה לביטחונם של אזרחי ישראל. קציני וחיילי היחידה מבצעים עבודת קודש, לילות כימים, ועושים זאת באופן מעורר השתאות, ביצירתיות יוצאת דופן ובמסירות עצומה. יחידה 8200 מנציחה את קיומה של מדינת ישראל".

"הניסיון לפגוע בה ובפעילותה, באמצעות קריאה לסרבנות המבוססת על טענות שאינן תואמות את דרכה של היחידה ואת דרכם הערכית של אנשיה, הוא ניסיון נואל ומגונה שמסייע למסעות הדה-לגיטימציה השקריים בעולם נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, על לא עוול בכפם. אנשי יחידה 8200 הם מוסריים, ערכיים ומבצעים בצנעה את תפקידיהם המגוונים, ואני מבקש לחזק אותם בעשייתם ובפעילותם החשובה כל כך לביטחונה של מדינת ישראל ולביטחונם של אזרחיה" הוסיף יעלון.

בתגובה לסערה שעורר פרסום מכתבם בידיעות אחרונות וב-ynet, אמרו הערב חותמי מכתב הסרבנים מ-8200: "איננו מתכחשים לתפקידה החשוב של 8200 בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, אך השנים הארוכות שבהם שירתנו ביחידה הוכיחו לנו בצורה חד משמעית כי התפקיד של היחידה בשטחים חורג מהגנה עצמית ולא מדובר במשימות נקודתיות, אלא בהגדרת התפקיד של היחידה. פעולות היחידה בזירה הפלסטינית הינן חלק בלתי נפרד מהמשטר הצבאי על הפלסטינים, פוגעות בחפים מפשע ומרחיקות את סיום הסכסוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר