מכתב הסרבנים: "ייערך טיפול משמעתי חד וברור"

מכתב הסרבנים מיחידת 8200 ממשיך לעורר סערה. דובר צה"ל מבהיר כי ייערך טיפול משמעתי חד וברור וחיילים חרדים מהיחידה שיגור מכתב מחאה נגד הסרבנים (אקטואליה)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לוחמי 8200 באימון. למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה (צילום: משה שי / פלאש 90)

מכתב הסרבנים מיחידת 8200 ממשיך לעורר סערה, כעת, דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז מבהיר כי ייערך טיפול משמעתי חד וברור.

"אין מקום לסרבנות בצה"ל", כתב אלמוז בדף הפייסבוק, "יש מחלוקות ויש עמדות פוליטיות. חגיגה של דמוקרטיה. אנחנו בצה"ל, מהווים מכנה משותף, אולי הרחב ביותר בחברה הישראלית, ומקפידים שבעתיים על הבעת עמדות פוליטיות בפורומים שלא נועדו לשם כך".

"אז מה היה כאן בעיניי? ניצול השירות הצבאי להבעת עמדה פוליטית. ואנחנו בצה"ל, עד למפקדו, רואים זאת בחומרה והטיפול המשמעתי יהיה חד וברור", הבהיר אלמוז.

לדביר דובר צה"ל, "בשעות אלו מסיימים ביחידה את התחקיר על מסקנותיו ואולי חשוב להזכיר באותה נשימה, שרק עשרה מתוך 43 החותמים על המכתב שייכים באמת למעגל העשייה והשאר הם חיילים המשרתים במעטפת".

"שבוע טוב ליחידה 8200, אם רק יכולתי לספר פירור מעשייתכם לא הייתי נדרש לשום טיעון שיבהיר עד כמה חמורים הדברים", הוא מוסיף לסיום.

בתגובה לדברים, אומרים הסרבנים כי "במקום להגיב לטענות המוסריות הקשות שהעלנו במכתבנו, מבצע דובר צה"ל מניפולציה בתיאור תפקידם של החותמים, כאשר הוא יודע שמגבלות ביטחון שדה מונעות מאתנו לענות לכך בצורה ישירה. זה פשוט לא נכון לומר שרק לעשרה מהחותמים הייתה מעורבות בעניינים שלהם מתייחס המכתב".

מכתב הסרבנות שעורר סערה נשלח לראש הממשלה, לרמטכ"ל, לראש אמ"ן ולמפקד 8200 ועליו חתמו 43 לוחמים שהצהירו כי הם מסרבים לקחת חלק בפעולות נגד הפלסטינים "ומסרבים להמשיך ולהיות כלי להעמקת השלטון הצבאי בשטחים הכבושים".

בעקבות מכתב הסרבנים, 30 חרדים, בוגרי 8200, חתמו על מכתב נגד הסרבנים והבהירו כי הם מוכנים להתנדב לשירות מילואים וישמחו להחליף את הסרבנים.

"אנו, חרדים בוגרי "בינה בירוק", ששירתו ביחידה 8200", כותבים החיילים, "מבקשים להביע זעזוע ושאט נפש ממכתבם של חברינו ליחידה, אשר בחרו לערב שיקולים פוליטיים והצהירו על סרבנותם לשרת שירות מילואים ביחידה".

"כחיילים חרדים, שהשאירו דעות ושיקולים שונים מאחור והתייצבו לשירות משמעותי בצה"ל, אנו לא רואים מקום לאמירות מעין אלו בצה"ל בכלל וביחידה 8200 בפרט", כותבים החיילים, "משעה שאנו נקראים לדגל, אנו מתייצבים בעוז ובגאווה כפי שעשינו בעבר ומשאירים בצד שיקולים או דעות ובאים למלא את חובתנו - זכותנו בהגנה על העם והמולדת".

"כפי עשינו בעבר, גם בעתיד בכוונתנו להמשיך ולהתייצב בכל עת שיקראו לנו - ואף בהתנדבות מלאה. כמשרתי היחידה במספר תפקידים, איננו יכולים להישאר אדישים אל מול האשמות חסרות השחר של חברינו ליחידה על העדר כללי אתיקה ומוסר בעבודת הקודש של המודיעין ביחידה. במהלך שירותנו נחשפנו למקרים רבים בהם יכולות היחידה ואיסוף המודיעין הביאו להצלת חיי אדם ושמירה על ביטחונה של מדינת ישראל וכלל אזרחיה", כותבים החיילים החרדים במכתבם.

לסיום הם כותבים: "אנו מצהירים בזאת כי אנו מוכנים להחליף את אותם 43 סרבנים ולהתייצב בהתנדבות מלאה לימי מילואים כפי שיידרש על ידי היחידה. אנו מבקשים לחזק את חיילי החובה, משרתי הקבע, הקצינים, החיילים וכל אנשי קהיליית המודיעין שעושים לילות כימים למען הגנת המדינה על ידי איסוף וניתוח מודיעין אמין, מועיל מדויק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר