50% לא מתגייסים לצה"ל

ראש אכ"א: "רוצים להגדיל את היעד של גיוס החרדים"

ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי חשף הבוקר נתונים מפתיעים לפיהם 50 אחוזים מאוכלוסיית ישראל - מעל שליש מהבנות וכרבע מהבנים, אינם מתגייסת לצה"ל • על גיוס חרדים אמר כי "אנו רוצים להגדיל את היעד, לשם כך עלינו להגיע לגיוס בהסכמה והבנה" • על התפקיד של צה"ל: "יצירת אזרחים טובים" (אקטואליה)

דודי סילבר | כיכר השבת |
ראש אכ"א (אוראל כהן - כלכליסט)

שוויון בנטל? ראש אכ"א אלוף חגי טופולנסקי, חשף הבוקר (ראשון), כי על פי הנתונים כמחצית מאוכלוסיית אזרחי ישראל כלל אינה מתגייסת לצבא.

בדברים שנשא בכנס השירות של "כלכליסט" ובנק הפועלים אמר טופולנסקי כי "על פי הערכותינו 50% מהאוכלוסייה אינם מתגייסים. כרבע אינם מגויסים ועוד רבע הם כאלה שאמורים להתגייס אך אינם מתגייסים. הרוב עושים זאת מסיבות דת, אך אנו רואים שמתוך בנות המיועדות לגיוס מעל שליש אינן מתגייסות. אצל הבנים מדובר ברבע".

לדבריו, "לצה"ל יש שני תפקידים, אנו מתמקדים בשמירה על הביטחון, אך השני הוא יצירת כור היתוך ויצירת אזרחים טובים למדינה, כולל עובדים טובים כשירים לעבוד. עלינו לשלב יותר אוכלוסיות בשירות ובחברה. ישנן אוכלוסיות כמו עולים חדשים. חרדים. עולים ותיקים. בנות דתיות. שברצוננו לשלב. גם נוער בסיכון".

על גיוס החרדים אמר טופולנסקי: "זו פעם ראשונה בה מוצג להם יעד גיוס. אמורים בשנת 2015 להתגייס 2,700 חרדים, אך אנו רוצים להגדיל את היעד. לשם כך עלינו להגיע לגיוס בהסכמה והבנה. צה"ל כפוף לחוק ועושה מה שאומר לו החוק".

במקביל הוא התייחס לשירות נשים ואמר: "אנו מאמינים בשוויון ונותנים שוויון לנשים. יש פחות פקידות ויותר נשים במקצועות יצרניים. 98% מן התפקידים פתוחים לנשים אך עלינו לשאוף ל-100%".

ראש אכ"א התייחס לשכר משרתי הסדיר ואמר "כיום השכר לצעירים אינו הוגן". על הממשק בין צה"ל למתגייסים אמר: "לצערי צה"ל נמצא עדיין בעידן הפקס. אנו עוברים לרשת ומטרתנו היא להתחרות באפליקציות של מיטב החברות ולהיות בקדמת הטכנולוגיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר