אנטישמיות, תש"ע

ארגון ישראלי תובע: הפסיקו בניית המקאוות בשטחים

האיחוד האירופי מממן חברה ישראלית הנלחמת בבניית מקוואות ביהודה ושומרון. החברה מאשימה את מדינת ישראל שלאורך שנות הנוכחות בשטחים השקיעה 56 מיליוני שקלים בהקמת מקוואות. "הקפאת הבנייה לא ממש מתרחשת ביישובים הללו", הם טוענים (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

שנאת האירופים לנוכחות הישראלית ביהודה ושומרון היא מן המפורסמות, וחוצה גבולות. יש גם לא מעט משתפי פעולה ישראליים שחברו לאירופים ונלחמים מתוך המדינה פנימה כנגד הנוכחות הישראלית ביו"ש. מאות חברות כאלו שכל חיותן מתקציבים אירופיים מוציאים את דיבת הארץ רעה ועושים הכול כדי להשחיר את פני המתיישבים ולהציגם כמפרי חוק וכפוגעים בזכויות האחרים - הפלסטינים, כמובן.

אחת מן החברות האלו, הנהנות מתקציבים מכובדים של האירופים היא חברת מאקרו לכלכלה חברתית בראשותו של הד"ר רובי נתנזון, שהשבוע יצאה במתקפה בוטה כנגד המתיישבים היהודיים ביו"ש שהודיעו כי יידרשו לקבל פיצויים מן המדינה אם תוקפא כל הבנייה בשטחים.

בעקבות דרישת זו של הרשויות המקומיות ביו"ש לפיצוי תקציבי בעקבות הקפאת הבנייה, יצא הד"ר נתנזון בהצהרה כי "דרישת הרשויות ביו"ש לפיצוי על ההקפאה היא ניסיון שקוף לסחוט כספים מהממשלה".

למשת"פים האלו עם האירופים כואב למשל שמדינת ישראל השקיעה מיליארדים בשטחים ומתוכם אפילו הקצתה יותר מ-56 מיליוני שקלים להקמת מקוואות טהרה.

בהודעה שפרסמו הבוקר הם מאשימים את ממשלת ישראל שבשטחים הוקצו מעל 400 מיליון דולרים (16 מיליארד שקלים) למתקני ספורט, 14 מיליון דולרים למקוואות טהרה (מעל 56 מיליון שקלים) וכי משרד הבינוי והשיכון העביר כספים רבים לשטחים הן במסגרת תקציבים גלויים והן בתקציבים "סמויים". דוגמה לערוץ נסתר שכזה אותו מביאים נציגי האירופים בישראל, הוא המינהל לבנייה כפרית במשרד השיכון והבינוי. מטרתו המוצהרת של המינהל לבנייה כפרית, אומר הד"ר נתנזון וארגונו, על פי פרסומי משרד השיכון הינה "להגביר את האכלוס בהתיישבות בדרך של הקמה וביסוס ישובים חדשים בהתאם לתוכנית התיישבות מוסכמת באזורים בעלי חשיבות התיישבותית". בפועל העביר המינהל בין שנת 2000 ל 2002 סכום אסטרונומי, על פי לשונו של המלין, של 68.2 מיליון שקלים, שהם כ-47 אחוז מתקציב המינהל כולו, להתנחלויות ביש"ע.

לדעתו של הד"ר נתנזון, "הפנייה של ראשי הרשויות ביו"ש לנתניהו בדרישה לפיצויים בעקבות הקפאת הבנייה בהתנחלויות חסרת כל בסיס כלכלי רציונאלי. ראשי הרשויות טוענים כי הם בתחתית החבית ו"שאין להם כסף לנהל את העיר", אולם מחקרים רבים שנערכו על ידי מרכז מאקרו וארגון ה-IEPN האירופית וקרן פרידריך אברט (כולם גופים הנהנים מסבסוד אירופי נדיב), מגלים כי בעוד בכלל הרשויות המקומיות בארץ מהווה ההשתתפות הממשלתית כשליש (34.7%) מהכנסות הרשות המקומית, בהתנחלויות מממנת הממשלה 57.0% מהתקציב הרגיל של הרשות.

כלומר, מטעים הד"ר נתנזון, הממשלה ממנת כבר עתה את הרשויות המקומיות מעבר למה שהן צריכות באופן שערורייתי על חשבון סעיפים תקציביים אחרים.

כואב לו לד"ר המכובד שארגונו חי מן הכספים של האירופים המנסים באמצעות כספיהם לקבוע עמדות בישראל, בהדגישו כי ההתנחלויות בשטחים חיות ומתקיימות בעושר כלכלי בעיקר בזכות העובדה שהממשלה מממנת יותר ממחצית פעילותם כך שלדרוש סכומים נוספים בצורת פיצויים על החלטה מדינית צפויה ממש מקוממת. טוב עשה נתניהו בהקפאת הבנייה בהתנחלויות, עכשיו הוא רק צריך לעמוד יציב ואיתן מול ראשי הרשויות ולהתנגד לדרישתן האבסורדית".

"יתרה מכך" מוסיף ד"ר נתנזון, "בהתנחלויות בשטחים קיימת בנייה בהיקף רחב מאד גם כעת לאחר הקפאת הבנייה שכן ההקפאה אינה חלה על בנייה שהחלו בה לפני ההכרזה, כך שאין סיבה לדאוג לראשי הרשויות בשטחים שיאבדו את תזרים המזומנים אשר מגיע אליהם. גם אם ירדו בעתיד הרחוק סכומי תשלומי הארנונה שיגיעו לקופת ההתנחלות, יהיה הדבר לאור העובדה שהקפאת הבנייה תוביל לפחות תושבים בהתנחלות ולכן ממילא לא יהיה צורך בכסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר