בכיר בצה"ל: הקיצוצים בצבא לא יפגעו בגיוס החרדים

בעקבות החלטת הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט לקצץ בתקציבי החטיבות ובתקציב הרבנות הצבאית, מבהיר בכיר בצה"ל כי הקיצוצים לא יפגעו במערך גיוס החרדים לצבא (חדשות, צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החליט לקצץ. הרמטכ"ל גדי איזנקוט (צילום: IDF Spokesperson/FLASH90)

הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט החליט לקצץ עד 25% בתקני הרבנות הצבאית הראשית ובכל החטיבות אך לפי בכיר בצה"ל מערך גיוס החרדים לא ייפגע.

החלטת הרמטכ"ל לקצץ גם במערך הרבנות הצבאית נובעת מהעובדה שבמהלך הכנת תוכנית "גדעון" שנועדה לקצץ במערך הצה"לי, הבינו הקצינים הבכירים כי מספר הקצינים ברבנות גדל שלא בהתאמה וניתן לעשות את אותו הדבר עם פחות קצינים.

החשש בקרב קצינים חרדים העוסקים בגיוס חרדים היה שגם הם ייפגעו במסגרת התוכנית מה שעשוי להוריד את הפעילות בגיוס, אולם בכיר בצה"ל מבהיר בתדרוך לכתבים צבאיים חרדים כי גיוס החרדים לא ייפגע.

באשר לקיצוץ ברבנות הצבאית, מסביר הבכיר כי בחודשיים הקרובים עד להתחלת יישום התוכנית בפועל, לא ניתן לדעת מי הם האנשים שייאלצו לשאת בנטל הקיצוצים ומי הם הרבנים שיפוטרו - אם בכלל.

הבכיר הוסיף ואמר כי לעת עתה הוחלט על סגירת חטיבה אחת בפיקוד דרום שעליה יחליט אלוף הפיקוד בחודשיים הקרובים וברור שגם רב החטיבה יפרוש מתפקידו. "הוא יפקד על אף אחד?", תהה הגורם.

בשיחה עם "כיכר השבת" לפני מספר שבועות תהה סגן-אלוף (במיל') ורב חיל האוויר לשעבר הרב רמי ראב"ד מדוע דווקא ברבנות החליט הרמטכ"ל לקצץ. "אני לא הייתי מופתע ששמעתי על כך, משום ששמעתי שהצבא צריך לקצץ אבל יש מקומות אחרים. כאשר לצבא חסר כסף, מדוע הרבנות הצבאית היא הכתובת? האם הדברים הכי מיותרים בצבא נעשים ברבנות?".

"ישנם לא מעט גופים משומנים בצבא שהתקציב שלהם גדול ואפשר להוריד מהם כסף", אמר הרב ראב"ד, "הרבנות הצבאית זהו גוף כל כך דל שהקיצוץ יכול להרוג אותו ואתן לכך דוגמה: לכל מטבח בצבא יש שני משגיחים שכל אחד עובד שבוע שבוע, זאת אומרת שאם מקצצים ברבע מהתקנים לא יהיה משגיח אחד פעם בחודש".

"אם אתה מוריד בזה איך אתה יכול לדבר על גיוס חרדים?", תהה והוסיף, "לרבנות הצבאית אין שום קשר לגיוס החרדים. בכל הנושא של הגיוס כאשר הייתה בעיה לבחור חרדי בגיוס לא היה לו למי לפנות ברבנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר