סכנת נפשות

חמישה חסידי ברסלב הסתננו לקבר יוסף בשכם, נורו ונעצרו

חמישה חסידי ברסלב ניסו להגיע באישון לילה לקבר יוסף בשכם - ללא תיאום עם כוחות הביטחון. הם נעצרו על ידי אנשי הביטחון הפלסטיני ורכבם נורה. החסידים לא נפגעו והועברו לידי צה"ל (חדשות)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

שוב פעם מסכנים את חייהם: חמישה חסידי ברסלב נכנסו הלילה (ראשון) לשכם בדרכם לקבר יוסף, קרוב לשעה 4 לפנות בוקר הם נתפסו על ידי אנשי הביטחון הפלסטיני והועברו לידי צה"ל שעצר אותם בשל הכניסה הלא מתואמת עם גורמי הביטחון.

על-פי הדיווח של הנהג, לאחר ש-4 מהם ירדו רגלית בדרך לקבר. הנהג נשאר ברכב. לאחר שהתבקש לעצור על ידי המשטרה הפלסטינית הוא ניסה להימלט ואז בוצע ירי לעברו. הוא הצליח לברוח לירושלים. אך ארבעת האחרים נעצרו על ידי המשטרה הפלסטינית והועברו לצבא. הירי הסתיים בחסדי שמים ללא נפגעים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל, עצרה לחקירה את הארבעה בחשד לכניסה לשטח סגור עפ"י תקנות ההגנה ובעצם כניסתם סיכנו את חייהם וחיילי צה"ל. בהמשך היום, יובאו החשודים לבימ"ש השלום פתח תקווה לצורך שחרורם בתנאים מגבילים".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון מסר בתגובה לאירוע החמור: "אני קורא לכל מי שמעוניין להיכנס לקבר יוסף להיכנס בכניסות המסודרות של מועצה אזורית שומרון וחטיבת שומרון. "ונשמרתם לנפשותיכם" זו לא המלצה אלא ציווי מהתורה. עם זאת לא יעלה על הדעת שיהודים ימשיכו להצטרך להיכנס כגנבים בלילה לאחד מאתרי הקודש החשובים לעם היהודי וזאת על אף שהמקום אפילו על פי הסכמי אוסלו צריך להיות בשליטה ישראלית. הגיעה השעה לכבד לא רק את זכויות הדת של המוסלמים אלא גם של היהודים".

כזכור, לפני כשלושה חודשים, שני חסידי ברסלב נפצעו באורח קל מאוד מיידוי אבנים לעברם לאחר שהסתננו באוטובוס עם עוד עשרות מחסידיו של הרב ברלנד לשכם, בכדי להגיע לקבר יוסף. הם טופלו במקום.

במשטרה דיווחו כי כ-60 חסידי ברסלב נכנסו לשכם עם אוטובוס בעל לוחית זיהוי פלסטינית, ללא תיאום עם צה"ל וללא אבטחה כנדרש. הקבוצה זוהתה על ידי פלסטינים ובמקום התפתחו הפרות סדר והחלו זריקות אבנים לעברם. כוחות צבא ומשטרה הוזעקו למקום כדי לחלץ את הברסלבים, מתוכם עיכבה המשטרה לחקירה - 32 חסידים ונגד המארגנים אף הוגש כתב אישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר