משרד המשפטים: להעמיד לדין רבנים שלא משיאים חיילים שגויירו בצה"ל

מתקפה מכל הכיוונים כנגד אי הכרה בגיורים הצבאיים הייתה בוועדת העליה והקליטה של הכנסת, שם דווח על 12 רבני ערים המסרבים להכיר בגיורים שמבצעת הרבנות הצבאית ולא מקבלים מתגיירים אלו לרישום נישואין

(פלאש 90)

משרד המשפטים קורא להעמיד לדין רבני ערים בישראל המסרבים לרשום לנישואין חיילים שגויירו בצה"ל. את הדברים אמר בוועדה בכנסת, עו"ד הראל גולדברג, ממחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד. "אנחנו תומכים בטיפול משמעתי נגד רבנים שאינם מכירים בגיור בצה"ל והמלצתנו לשר המשפטים להעמידם לדין".

מתקפה מכל הכיוונים כנגד אי הכרה בגיורים הצבאיים הייתה בוועדת העליה והקליטה של הכנסת, שם דווח על 12 רבני ערים המסרבים להכיר בגיורים שמבצעת הרבנות הצבאית ולא מקבלים מתגיירים אלו לרישום נישואין.

"אי הכרה בגיורים, זוהי פצצה מתקתקת שבקרוב תתפוצץ לכולנו בפנים", כך פתחה ח"כ ליה שמטוב (ישראל ביתנו), יושבת ראש הוועדה את הדיון שקיימה הוועדה בנושא: "אי הכרה בגיורים הנערכים בצה"ל".

"בישראל חיים כיום 80,000 עולים ובני עולים בגילאי 0-18, שאינם יהודים עפ"י ההלכה, חייבים להביא לכך שלכשהם יתגיירו יוכר הגיור ע"י כל רבני הערים בישראל. אי הכרה בגיורים, זוהי פצצה מתקתקת שבקרוב תתפוצץ לכולנו בפנים ולא יעלה על הדעת, שרבני ערים, פקידי ממשלה יצפצפו על החוק ויעשו דין לעצמם", אמרה היושבת ראש.

לישיבה הגיעו מקסים סרדיוקוב ואלינה רוייז אשר אמרו כי הרב בלוי באשקלון סירב לפתוח להם תיק נישואין מאחר שאלינה עברה גיור בצה"ל, והוא אינו מוכן להשיא גרים.

אלינה רוייז: "הרב בלוי מאשקלון החליט מראש שלא יחתן אותנו. והפנה אותי לפתוח תיק נישואים בעיר אחרת".

חברי הכנסת שהשתתפו בדיון השתלחו קשות ברבנים הערכים בישראל ואמרו כי "מדובר כאן בהכרה בגיור אורתודוכסי שנעשה בצה"ל. מי שלא מכיר בו עדיף שיתפטר מתפקידו. לא ייתכן שרבני ערים המקבלים משכורת מן המדינה, אינם מכירים בגיור שנעשה בצה"ל עפ"י חוקי המדינה. רבנים אלה אינם יכולים לעשות שבת לעצמם, שיתפטרו או שהרבנות תפטר אותם", דרשו.

לחה"כ מרינה סולודקין היה רעיון מהפכני ל...אפשר לרבנים הצבאיים שגיירו את החיילים, גם להשיאם.

לוועדה דווח כי "בחצי השנה האחרונה הצטברו תלונות לגבי 7 רבנויות ערים שאינן רושמות גרים לנישואין וידוע לנו על 5 נוספות. בחלק מן הרבנויות במועצות מקומיות תעודת הגיור של מדינת ישראל לא מספקת, הרבנים מסרבים לרשום גרים ללא אישור נוסף מבית הדין הרבני".

לתוקפים הצטרף גם... עו"ד שמעון אולמן, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית שהצדיק את גישת התוקפים ואמר "אני עומד נכלם כשאני שומע את הסאגות שעוברים גרים אלה. האנרכיה בתחום זה לא יכולה להימשך. אפנה לרשויות שצריכות להעמיד לדין רבני עיר המסרבים לרשום לנישואין גרים בעלי תעודת המרה. מדובר בהליך פלילי".

בסיום הדיון קיבלה הוועדה החלטה רשמית הקוראת לרבני ערים, רשמי נישואין, שאינם מקבלים את הגיור בצה"ל – שנעשה עפ"י חוקי המדינה להתפטר לאלתר. הוועדה החליטה גם לקרוא לרבנות הראשית לפטר או להעמיד לדין את אותם רבנים ולהשיב לה תוך 30 יום מהם ההליכים בהם היא נקטה נגד אותם רבני עיר.

כפתרון ביניים, הוועדה קוראת למועצת הרבנות הראשית להסמיך רבנים אחרים כרושמי נישואין ברשויות המקומיות בהן רבני העיר מסרבים לרשום מתגיירים לנישואין. הוועדה גם החליטה לקרוא לשר המשפטים להגיש מיידית תלונה משמעתית נגד כל רב עיר שנתקבל לגביו מידע שאינו רושם לנישואין מתגיירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר