ח"כ אריאל מגלה:

בצה"ל מחפשים דרכים ל"שטיפת מוח" לחיילים בעניין ההקפאה

ח"כ אורי אריאל מאשים את שר הביטחון ברק שאיננו מבין דבר בדמוקרטיה. אמר אתמול בכנסת: "אתה הופך את הצבא לחסר לב"

אורי אריאל. מאשים (פלאש 90)

ח"כ אורי אריאל גילה אמש בכנסת כי בחיל החינוך של צה"ל מחפשים אחר דרכים ל"שטיפת מוח" לחיילים, בעניין ההקפאה.

חבר הכנסת אריאל מאשים את שר הביטחון אהוד ברק שאיננו מבין דבר בדמוקרטיה וכי הוא פועל להפיכת הצבא לגוף בלא לב. ח"כ אריאל תקף את כוונת הצבא להקים צוות "שטיפת מוח" לחיילים שיפנו מתיישבים יהודיים מבתיהם.

בדיון במליאה אמר ח"כ אורי אריאל: איך אפשר להסביר לחיילים מה זה דמוקרטיה כאשר שר הביטחון שלהם, שהיה בעבר ראש ממשלה, לא יודע מה זה דמוקרטיה? הוא לוקח החלטת קבינט בנושא ההקפאה והופך אותה לצו אחר לגמרי.

ח"כ אריאל דיבר על ההכנה המנטאלית שמתכננים בצה"ל לקראת פינויים. וזאת על רקע הפרסומים לפיהם בחיל החינוך כונס באחרונה צוות חשיבה, שמטרתו לדון בפעילות ההסברה הפנימית בצבא בשאלות אלה. ח"כ אריאל טען כי התוצאה של מעשים כאלו היא פירוק אחדות העם והפיכתו של צה"ל לצבא חסר לב.

"אנחנו מסכימים שחייבים להתגייס לצה"ל, שאסור לסרב פקודה ושאסור לבצע פקודה בלתי חוקית. אבל זה לא ייתכן שמכניסים בכוח אלפי חיילים למציאות בלתי אפשרית מבחינתם, בה מבקשים מהם לפנות את אחיהם. אתם מכירים מישהו שהתגייס לצה"ל כדי שיוכל לגרש אזרחים?", תהה ח"כ אריאל.

בתגובה לדברי ח"כ אריאל, אמר סגן שר הביטחון מתן וילנאי כי לא ידוע לו על צוות שכזה. עם זאת, ציין, בהחלט ייתכן וצוות שכזה יוקם בעת הצורך.

בסופו של הדיון נקבע כי ההצעה לסדר בנושא זה תועבר לדיון המשך בועדת חוץ וביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר