מכשול ב-3 שכבות

'שובר גלים' חדיש: כך תיחסם חדירת מחבלים מהים

החלה הקמתו של שובר גלים משודרג שייתן מענה לאיום של חדירת מחבלים דרך הים, כפי שאירע בעת מבצע צוק איתן. המכשול יהיה עמיד לתנאי הים במשך שנים ארוכות (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילומים: דובר צה"ל)

היום (ראשון) החלה הקמת מכשול ימי חדש ובלתי חדיר בחוף זיקים שבעוטף עזה, שיורכב משלוש שכבות.

על המכשול המשודרג, שיוקם על ידי אגף הנדסה ובינוי ומנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, הוחלט במשרד הביטחון בין היתר כלקח ממבצע 'צוק איתן', במהלכו כזכור הצליחה חוליית מחבלים לחדור דרך הים לשטח ישראל.

כאמור, המכשול, שהוא בעצם שובר גלים בלתי חדיר, יורכב משלוש שכבות: שכבה מתחת לפני הים, שכבה נוספת שתורכב מאבן שריון ושכבה שלישית של גדר "תלתלית". נוסף לשלוש השכבות, גדר נוספת ("שעון חול") תקיף את המתחם שייתן מענה לאיום הביטחוני.

חדירת מחבלים מהים - וחיסולם, במבצע 'צוק איתן' (צילום: דובר צה"ל)

המענה החדש לאיום הביטחוני תוכנן כך שיהיה עמיד לתנאי הים וישמש את מערכת הביטחון למשך שנים ארוכות. סמנכ"ל וראש אגף הנדסה ובינוי במשרד הביטחון ארז כהן וראש מנהלת גבולות ותפר תא"ל ערן אופיר הודיעו, כי העבודות על המכשול הימי צפויות להסתיים עד סוף השנה.

"מדובר במכשול יחיד מסוגו בעולם, שיחסום למעשה את האפשרות לחדור מעזה לישראל דרך הים. זהו סיכול נוסף לחמאס שיאבד עוד יכולת אסטרטגית, שבפיתוחה השקיע סכומי עתק. נמשיך להגן על אזרחי ישראל בעוצמה ובתחכום", סיכם שר הביטחון אביגדור ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר