תדריך לחרדים

תת-אלוף מנליס: "חקייני המחבלים - הכי מטרידים אותנו"

דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס, התייחס בתדרוך ראשון מסוגו לתקשורת החרדית, לגל הטרור הנוכחי ותיאר את ההיערכות הצבאית למצב המורכב שהולך ונוצר כעת בשטחי יו"ש (צבא)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
תא"ל מנליס (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס התייחס לאירועי גל הטרור האחרון והסביר כי בשנה האחרונה בצה"ל רואים ניסיון של ארגון חמאס להוציא פיגועים משמעותיים ביו"ש. "הניסיון הזה נתקל במערכת סיכול מאד משומנת, מודיעינית ומבצעית, שמביאה לסיכול של למעלה מ-300 פיגועים, 3000 מחבלים עצורים ו-400 נשקים שנתפסו, כל זה במקום מספרים של הרוגים".

מנליס התייחס גם לפיגוע היום ואמר "אין 100 אחוזי הצלחה" והצהיר כי האירוע היום חריג. "היום זה נראה כמו חוליית חמאס מהסוג המוכר לשמצה מהעבר. אנחנו מזהים בשלב הזה אפשרות שלא ניתן לשלול אותה, שיש קשר בין החוליה שביצעה את הירי בעפרה לבין החוליה הזו".

"אתמול בלילה לוחמי יממ הרגו את אחד הפעילים בחוליה ועוצרים מספר פעילים נוספים אנחנו כבר אתמול אמרנו שלא כל החוליה נעצרה וקיימת אפשרות שיש קשר בין הקבוצות בגלל מאפיינים משותפים", הסביר דובר צה"ל את תמונת המצב.

לדבריו, צה"ל פועל בשלושה מאמצים מרכזיים: הראשון, סיכול החוליה דבר שנעשה באמצעות מאמצים מודיעיניים, הדבר השני הוא מאמץ הגנתי באמצעות הכוחות בשטח והחלק השלישי הוא מאמץ התקפי עם פעולות כנגד גורמי הטרור. הפעולות נעשות על ידי הכוחות בגזרה שתוגברו בכוחות נוספים.

"ההבנה שלנו, שהדבר הכי מטריד עכשיו מעבר לחוליה הזו הן תופעות החקיינות, מצב שבו אנשים ינסו לחקות את הפעולות האלה", אמר מנליס וטען כי פיגועים אחרים דוגמת הרצח בברקן היו של מחבל בודד, אך פה יש תשתית וצריך לוודא שזה לא יקרה. "מחר יום השנה להקמת החמאס דבר שיכול לעורר אירועים נוספים והרמטכ"ל ערך הערכת מצב בנושא", הוסיף מנליס.

הוא התייחס לאירוע היום ואמר כי "לוחמי גדוד נצח יהודה לוחמים לכל דבר ועניין כמו כל הגדודים האחרים. הם עומדים בקו ראשון כמו שראינו היום ועומדים מול אירועים מבצעיים ואנחנו מאד מעריכים את העשייה שלהם. אנחנו בקשר עם שתי המשפחות וכמובן מלווים את משפחת הפצוע בכל דבר שיתבקש".

מנליס נשאל בנוגע לחסימת הכבישים בפני הפלסטינים כפי שדורשים תושבי השומרון ואמר כי צה"ל כפוף להחלטות הדרג המדיני בנושא וכי לא בטוח שהמשימה הזו נמצאת כעת על סדר היום. "אם יוחלט על זה צהל ידע לעשות כל פעולה שתידרש".

איזנקוט בזירת הפיגוע. דו"צ

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים הערב סיור בזירת פיגוע הירי. קודם לכן קיים הערכת מצב בהשתתפות מפקד הפיקוד אלוף נדב פדן, ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף ערן ניב, ראש המנהל האזרחי, תת-אלוף אחוות בן חור ונציג שב"כ.

במסגרת הערכת המצב הוצגו הערכות ומשימות כוחות האוגדה וכוחות התגבור לתקופה הקרובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר