עסקת ענק

מערכת 'כיפת ברזל' נמכרה לארה"ב תמורת 373 מיליון דולר

‏עסקת הענק של מכירת מערכת 'כיפת ברזל' לאמריקנים, שתושלם ב-2020, כוללת 2 סוללות, 12 משגרים, שני קרונות שליטה ו-240 טילי יירוט. היקף העסקה: 373 מליון דולר (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ניסוי ה"כיפה" בארה"ב (צילום: משרד הביטחון)

צבא ארצות הברית הודיע היום (רביעי) למנהלת 'חומה' במשרד הביטחון, על החלטתו לרכוש מערכות 'כיפת ברזל' עבור צורך מיידי של צבא היבשה האמריקני (U.S. ARMY), זאת במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי למשרד ההגנה האמריקני.

לפי הודעת המשרד, מערכת 'כיפת ברזל' תיבחן בטווח הזמן הארוך כמערכת להגנת כוחות פרוסים של צבא ארה"ב מפני מגוון רחב של איומים בליסטיים ואוויריים, כחלק ממגוון מענים אפשריים של צבא ארה"ב להגנה מאיומים אוויריים.

כידוע, מערכת 'כיפת ברזל' נמצאת בשירות מבצעי בחיל האוויר הישראלי החל משנת 2011, והוכחה בשדה הקרב עם יירוטים מבצעיים רבים כנגד איומים על מדינת ישראל.

חברת 'רפאל' הינה הקבלן הראשי לפיתוח וייצור המערכת. חברת 'אלתא' - חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית - אחראית על פיתוח וייצור מכ"ם ה-MMR וחברת 'אמפרסט' מספקת את מערכת השליטה והבקרה.

לאחר אישור עסקת הענק, אמר ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, כי זהו "הישג גדול לישראל. זה ביטוי נוסף להידוק הברית האיתנה שלנו עם ארה"ב וביטוי למעמדה העולה של ישראל בעולם. לישראל יש כיפת ברזל ואגרוף ברזל. המערכות שלנו יודעות להתמודד עם כל איום, גם בהגנה וגם בהתקפה. לא הייתי ממליץ לאויבינו לנסות אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר