תרגיל משולב

סגירת מעגל צבאית על אדמת גרמניה • צפו

"אבן דרך בהעצמתו של צה"ל", כך מסכמים בצבא את התרגיל הייחודי שנערך על אדמת גרמניה, בשיתוף צבאות ארצות הברית, גרמניה ובריטניה • צפו באימונים ובשירת 'התקווה' (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
חלק מהאימונים המשותפים (צילום: דובר צה"ל)

הגיע לסיומו תרגיל ה-Allied Spirit X, שהתרחש על אדמת גרמניה בשיתוף צבאות זרים ממדינות שונות, ביניהן ארצות הברית, גרמניה ובריטניה, ובהשתתפות לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים הצה"לית.

תרגיל זה הינו הפעם הראשונה בה צה"ל מתרגל, ברמת הגדוד, על אדמה זרה ובשיתוף עם צבאות זרים.

מטרות התרגיל היו שיפור היכולת לשיתוף פעולה הדדי בין הצבאות המשתתפים, למידה משותפת ותרגול הכוחות, כשבמהלכו התאמנו הכוחות על לחימה במתארים שונים, תוך רכישת טכניקות חדשות ושימור המיומנויות הקיימות.

פלוגות הסיור 'עורב' וחה"ן התאמנו תחת גדודים זרים: אמריקאי, גרמני ובריטי וגרמני, בהתאמה. כמו כן, במסגרת השהות בגרמניה התקיימו ימי חינוך בערים נירנברג ורגנסבורג, כחלק מתכנית חינוך ששמה דגש על זיכרון השואה והגבורה והנחלת מורשת העם היהודי.

שירת 'התקווה' על אדמת גרמניה

מפקד גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, סגן אלוף עודד זימן, סיכם: "לפני מספר שבועות נחתו על אדמת גרמניה לוחמי גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים לקראת תרגיל משותף עם צבאות זרים. עצם קיום התרגיל על אדמת גרמניה מהווה סגירת מעגל משמעותית ואבן דרך בהעצמתו של צה"ל".

"מדובר בתרגיל אשר כולל השתתפות גדולה של כוחות מצבאות ארה"ב, גרמניה ובריטניה. אנחנו מגיעים לשיאו של תהליך למידה הדדית ושיתוף פעולה, מתוך ההבנה שאנו מייצגים במעמד זה את צה״ל ואת מדינת ישראל ככלל", אמר הקצין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר