בגבול הצפון

צה"ל החל להתקין מערכת לגילוי המנהרות

שנה לאחר מבצע "מגן צפוני" בצה"ל החלו להתקין ולפרוס תשתית טכנולוגית חדישה לזיהוי מנהרות חדשות. הנחת העבודה כי כרגע אין מנהרות בין ישראל ללבנון (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השמדת המנהרה הגדולה שנמצאה (צילום: דובר צה"ל)
היום (ראשון), החל צה"ל בפריסת תשתית טכנולוגית לגילוי וזיהוי אתרי חפירה בתווך התת-קרקעי בגבול לבנון. התשתית מבוססת על טכנולוגיה ייחודית מסוגה אשר הותאמה למאפייני הקרקע בגבול הצפון ועתידה לעקוב אחר הנעשה בתווך התת-קרקעי כצעד מניעתי.
כזכור, לפני כשנה, במסגרת מבצע "מגן צפוני", חשף והשמיד צה"ל את שש המנהרות ההתקפיות חוצות הגדר שחפר ארגון הטרור חיזבאללה. המבצע שלל מחיזבאללה יכולת ייחודית אותה בנה במשך שנים והשקיע בה מאמצים רבים. הנחת היסוד בצה"ל היא כי כיום אין מנהרות חוצות משטח לבנון לשטח ישראל.
דובר צה"ל מסר כי "פריסת התשתית הינה מרכיב נוסף במאמץ ההגנה הנרחב שמתקיים באופן שוטף בעוצבת "הגליל". כוחות צה"ל ימשיכו לממש את משימתם בהגנה ולפעול מסביב לשעון על-מנת לשמר את הריבונות של מדינת ישראל ולהגן על תושביה".
דובר צה"ל הדגיש כי הנחת המערכת היא צעד מניעתי בלבד כתעודת ביטוח וכי אין מידע חדש באשר למנהרות.
"אנחנו נתחיל בשעות הקרובות חפירה בעזרת דרילרים בפעולה שישמעו אותה גם בארץ וגם בצד הלבנוני. זאת פעולה שמתבצעת בסמוך ליישוב, והיא גם תיראה וגם תשמע", הסביר דובר צה"ל על האירוע כשהוא מציין כי התשתית עובדת על גילוי רעשים והיא מותאמת למאפייני הקרקע בגבול צפון.
פריסת המערכת תתחיל בסמוך למשגב עם, קרוב ליישוב. בהמשך קיים תכנון להרחיב את התשתית למקומות נוספים בהתאם לצורך המבצעי, להערכת המצב המודיעינית ולהיבטים תקציביים. יש תכנון להמשיך בשנים הבאות ולפרוס את המערכת במקומות נוספים.
העבודות שנעשות בתיאום עם הרשויות באזור, יכללו קידוחים ופריסת כלים הנדסיים ויהיו שם לפחות מספר חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר