הפעילות נמשכת

עימותים בין פלסטינים לחיילים: סלעים הושלכו; בן 14 נהרג

כוחות צה"ל ממשיכים לפעול בכפר יעבד בו נרצח החייל עמית בן יגאל הי"ד ובמקום ישנם עימותים. במקביל, בהפרות סדר באל פאוור, הושלכו סלעים על חיילים וחייל נפצע קל; בן 14 נהרג (אקטואלי)

הלילה (רביעי) נמשכו העימותים בכפר יעבד שבשומרון, שם נרצח אתמול בבוקר לוחם צה"ל עמית בן יגאל הי"ד, לאחר שבלוק שיש הושלך על ראשו. על פי הדיווחים הפלסטינים יידו אבנים על כוחות צה"ל שהגיעו לכפר כדי לבצע מעצרים של חשודים ברצח החייל.

כוחות צה"ל פעלו גם במחנה הפליטים אל-פוואר, שמדרום לחברון, ועצרו חשודים. במהלך עימותים שהתפתחו במקום, השתמשו החיילים בירי אש חיה, ממנה, ככל הנראה, נהרג זיד אלקיסיה, בן 14, וארבעה פלסטינים נפצעו.

מדובר צה"ל נמסר כי "הלילה במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה פליטים אל פוואר שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה", התפתחה הפרת סדר אלימה במהלכה מחבלים השליכו אבנים וסלעים, בקבוקי תבערה ומטענים לאורך הפעילות. כמו כן, נשמעו קולות ירי במרחב".

"הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי. כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה״ל באורח קל. כמו כן, מוכרת טענה על פלסטיני הרוג ועל מספר פלסטינים פצועים", מסר דובר צה"ל.

בתוך כך, בכפר ביתין הסמוך לרמאללה, רוססו כתובות גרפיטי בהן נכתב: "אני לא נרדם כשנשפך פה דם", ו"חיי חיילינו קודמים לחיי האויב". כוחות משטרה בסיוע כוחות צה"ל נכנסו לכפר לאיסוף ממצאים.

מחקירת התקרית המצערת אתמול לפנות בוקר, בה נרצח החייל עלה כי הלוחמים שהיו עמו הספיקו לירות לעבר הגג שממנו הושלכו האבנים - אך לא זיהו את המחבלים. לפי התחקיר, האבן הראשונה פגעה בין רגלי בן יגאל לרגלי חברו והיא זו שגרמה לו להביט למעלה - בזמן שהאבן הגדולה יותר, חלק מבלוק שיש, נזרקה לעברו מגובה הקומה השלישית ופגעה בפניו מבלי שקסדתו הגנה עליו.

על פי הדיווחים, צוות מזל"ט של צה"ל זיהה שלושה חשודים על הגג שממנו הושלכה האבן הקטלנית, אך בשל הפעילות הרבה שהייתה בכפר בשל יידוי אבנים של המחבלים על חיילים במקום אחר בכפר הם לא הספיקו להתריע לחולייה של בן יגאל מפני הסכנה.

לאחר הפגיעה הוזעק למקום רופא הגדוד שהעניק לסמ"ר בן יגאל טיפול רפואי ראשוני, אך פציעתו הייתה אנושה והוא פונה במסוק לבית החולים רמב"ם שבחיפה - שם נקבע מותו. בן יגאל אמור היה להשתחרר בעוד כחודש מצה"ל.

אמש הוא הובא למנוחות בבית העלמין בבאר יעקב. מאות השתתפו בהלוויה קורעת הלב של החייל שהיה בן יחיד להוריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר