עמדות תצפית

בתגובה ל'בלונים': צה"ל תקף יעדים בעזה

לאחר הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים' צה"ל מאשר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף עמדת תצפית של החמאס בעזה, וזאת כתגובה להפרחת בלוני הנפץ מהרצועה (חדשות, בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקיפת צה"ל בעבר (צילום: תקשורת פלסטינית)

לאחר שבכלי התקשורת בצד הפלסטיני, פרסמו כי צה"ל תוקף בעוצמה יעדים ברצועת עזה, דובר צה"ל אישר ברגעים אלו (ראשון), כי מדובר בתקיפה של צה"ל.

לפי הודעת דו"צ, "לפני זמן קצר, תקף כלי טיס של צה"ל עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום".

כאמור, מוקדם יותר היום, כוחות צה"ל הגיבו בירי מרגמות למיסוך המרחב ולאחר מכן, כוח צה"ל שהוקפץ לנקודה בה נשמע הירי, ספג אש. בחסדי שמים לא היו נפגעים.

דובר צה"ל מסר כי "מוקדם יותר היום דווח על שמיעת ירי לעבר עבודות על גדר המערכת בדרום רצועת עזה. העבודות על הגדר הופסקו ובוצע ירי מרגמות למיסוך המרחב. לאחר מכן בוצע ירי לעבר כוח צה״ל שהוקפץ לנקודה. אין נפגעים".

ממועצת אשכול נמסר כי "בעקבות אירוע בטחוני שארע על גדר המערכת באזור צפון המועצה, נסגרו על ידי הצבא כל הצירים המובילים לגדר לאורך כל הגבול. החל מעכשיו לא תהיה כניסה למרחב הגדר בכל גזרת המועצה, כולל עבודות חקלאיות בסמוך לגדר. אין נפגעים באירוע ואין שינוי בהנחיות לתושבים. האירוע עדיין בבדיקת הצבא ונעדכן בכל מידע חדש".

בימים האחרונים שוגרו בלוני תבערה מהרצועה ומספר שריפות נגרמו ביישובי העוטף. באזור קיבוץ ניר עוז, בחבל אשכול, אותרו צרור בלונים עם רימון יד מאולתר.

בעקבות בלוני התבערה תקף צה"ל בליל שישי, לפנות בוקר, יעדים של ארגון החמאס בעזה, בהם תשתית תת-קרקעי בצפון הרצועה.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם, דבריהם של בכירים בחמאס שאמרו למתווכים המצרים, "תקופת השקט שעל גבול הרצועה צפויה להסתיים", כך על פי דיווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר בשם גורמים בארגון הטרור העזתי.

בחמאס הסבירו את האיום בהסלמה בטענה ש"ישראל ממשיכה להדק את המצור על הרצועה ומכשילה פרויקטים לפיתוחה, באופן שפוגע במצב ההומניטרי".

עוד ציינו את העובדה כי הסיוע הקטרי מסתיים החודש ואין שום סימן שבכוונת קטר לחדש את הסיוע למשך חצי שנה נוספת.

לפי העיתון, הציפייה היא שהארגונים החמושים ברצועה, חמאס, ג'יהאד אסלאמי וארגונים נוספים, יגיבו על כל צעד התקפי שתעשה ישראל, כולל בירי רקטות לעבר ישראל ובלוני תבערה.

במהלך השבת, אותרו צרור בלונים עם מטען חשוד בסמוך לקיבוץ ניר עוז במועצה האזורית אשכול, שבעוטף עזה. חבלני המשטרה הוזעקו למקום.

בנוסף נמסר מהמשטרה כי במהלך הלילה נשמע בנתיבות קול נפץ. חבלן שהגיע למקום מצא חומר נפץ שעל פי החשד הגיע באמצעות בלון והתפוצץ. המשטרה פתחה בחקירה.

זהו היום השלישי ברציפות שבו הופרחו בלוני נפץ מרצועת עזה לשטח ישראל - שלשום, ישראל הגיבה בתקיפות ותקפה בתגובה ברצועת עזה.

מצה"ל נמסר אז כי מטוס קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר