פיגוע בקבר יוסף

בזמן ההילולא: שני מתפללים ומח"ט שומרון נפצעו קל מירי

מחבלים פתחו באש לעבר מאות יהודים שציינו את הילולת יוסף הצדיק בשכם, ופצעו שלושה מהם באורח קל בהם מח"ט שומרון, אל"מ רועי צוויג • צעיר חרדי שנכח ל'כיכר': "זה הסתיים בנס" (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-א' בתמוז תשפ"ב | 30.06.22
תיעוד מהרגעים שלאחר תחילת הפיגוע (צילום: ציון ביטון, חדשות כל העולם)

שני מתפללים יהודים ומפקד חטיבת שומרון בצה"ל, אלוף משנה רועי צוויג, נפצעו הלילה (בין רביעי לחמישי) באורח קל מירי של מחבלים פלסטינים לעבר מאות היהודים שהתכנסו בקברו של יוסף הצדיק בשכם, לציון יום ההילולא שלו, שמתקיים היום, ראש חודש תמוז. לפי עדויות המתפללים, הירי בוצע לעבר פתח המבנה בו קבור יוסף ע"ה, ולפני כן ניסו המחבלים לפגע בחיילים שאבטחו את הכניסה לעיר שכם.

לפי הודעת דובר צה"ל, המחבלים פתחו בירי רחב היקף לעבר מתחם הקבר, ולוחמי צה"ל השיבו באש אל היורים. במקביל, החלו הלוחמים בהליך פינוי מסודר, בו פונו כלל המתפללים שהגיעו לקבר יוסף מהעיר שכם. כאמור, במהלך האירוע, נפצעו קל שני מתפללים ומח"ט שומרון אל"מ צוויג נפצע גם הוא קל, ככל הנראה מרסיס ירי שפגע בו. אל"מ צוויג סירב להתפנות מהמתחם עד שהושלם פינוי המתפללים משכם.

צעיר חרדי שהיה בזמן הפיגוע בקבר יוסף מספר ל'כיכר השבת': "התפללנו, היה שקט ורגוע, ופתאום לא שמתי לב מאיפה התחילו הרבה יריות. החיילים הכניסו אותנו לציון וישר אחרי זה פינו אותנו משכם, זה הסתיים בנס שהמחבלים לא רצחו אף אחד".

כזכור, לפני כחודשיים וחצי אירעו שני דברים קשים סביב קבר יוסף בשכם. תחילה היה זה כאשר מצבת קבר הצדיק הושחתה בעקבות התפרעות של כמאה פלסטינים במתחם הקבר, ולמחרת היה זה כאשר שני חסידי ברסלב פרצו מחסום כדי להגיע לאתר - ונפצעו קל עד בינוני מירי מחבלים פלסטינים. כמה ימים לאחר מכן, צוותי בינוי של מועצת שומרון השלימו את שיפוץ המצבה.

קבר יוסף לאחר שהושחת, לפני כחודשיים וחצי (צילום: מתוך רשתות חברתיות ערביות; לפי סעיף 27א)

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שנכח בקבר יוסף בשעת הפיגוע, אמר הלילה: "לאחר ששברו ושרפו את המקום, פלסטינים יורים לעבר מתפללים בקבר יוסף. אני מחזק את חיילי צה"ל, את מח"ט שומרון ואת כל האזרחים שהגיעו לשם. אנחנו לא נוותר על האחיזה בקבר יוסף. רק הצבא יכול לשמור על המקום הזה, והפיגועים קורים רק כי הממשלה לא נותנת לצה"ל לחזור לשם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר