הפיגוע בבקעת הירדן

הנהג נשכב, המ"מ שנפצע קשה הרים את הבלם והחזיר אש | פרטים חדשים נחשפים

"האוטובוס נעצר והתחיל ירי כבד על האוטובוס", שחזר אחד החיילים שנכח בפיגוע אתמול בבקעת הירדן. כעת מתבהרים פרטים חדשים: הנהג נשכב והמפקד החל לירות על המחבלים הנמלטים כדורים רבים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הפיגוע בבקעת הירדן, אתמול (צילום: Flash90)

פרטים חדשים על פיגוע הירי שהתרחש אתמול בבקעת הירדן, במהלכו נפצעו חמישה חיילי צה"ל, בהם אחד במצב קשה, וכן אזרח, פורסמו הערב (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 12.

לפי הדיווח, של ניר דבורי, המפקדים שהיו באוטובוס בזמן הפיגוע השיבו באש במהירות לעבר המחבלים היורים, שהחלו כבר להימלט. מפקד המחלקה (המ"מ) פתח בירי מתוך האוטובוס החוצה ושני מפקדי הכיתות (המ"כים) הצטרפו אליו וירו כדורים רבים.

הנהג, שנפצע מירי המחבלים, נשכב על רצפת האוטובוס והמ"מ שהבחין בכך השתלט על עמדת הנהג, בעודו פצוע קשה לאחר שנפגע מקליעים בחזה ובכתף, והרים את בלם היד כדי שהאוטובוס לא ידרדר.

חיילים שהיו עדים לפיגוע סיפרו לחדשות 12: "הרגשנו פתאום שמשהו שוטף את האוטובוס בצבע עכור. לא הבנו מה הקטע. אחת המדריכות הרגישה כאב חד ברגל, ואז נשמע ירי, והנהג נפגע וסטה שמאלה לתוך התעלה. האוטובוס נעצר והתחיל ירי כבד על האוטובוס. המ"מ נפצע והחזיר אש... הוא היה גיבור, הוא זה שירה על האוטו שלהם שהתלקח".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת' במהלך הפיגוע נפצעו שישה חיילי צה"ל, בהם אחד במצב קשה, וכן נפצע אזרח באורח קל. מחקירה ראשונית זמן קצר אחרי הפיגוע עלה כי הרכב ובו המחבלים נסע במשך מספר דקות מאחורי האוטובוס, שהיה מלא בחיילים, עד שבשלב מסוים עקף אותו. בשלב הזה החלו המחבלים לירות לעבר האוטובוס.

הנהג, שנפגע מהירי, בלם בצד הכביש. בינתיים המחבלים שפכו דלק על האוטובוס במטרה לשרוף אותו, כאשר בד בבד ממשיכים ויורים. לפי ההערכה יותר מעשרים קליעים נורו לעבר האוטובוס.

מהחקירה עולה כי המחבלים מיקדו את הירי לעבר השמשה הקדמית, מול מקומו של הנהג. לאחר התזת הדלק הדליקו המחבלים בקבוק תבערה על מנת להשליך אותו אל האוטובוס ולהבעיר אותו, אלא שהבקבוק התלקח בתוך הרכב שלהם עוד לפני שהצליחו לזרוק אותו.

הנשקים שנתפסו בשדה (צילום: דובר צה"ל)

כתוצאה מכך, בעודם נסים עם הרכב, פרצה שריפה בתוך רכבם והם נאלצו לקפוץ מהרכב ונפצעו - מה שגרם ללכידה מהירה שלהם.

בתוך כך נמשך מצוד אחר סייענים שסייעו למחבלים. זהותו של אחד הסייענים ידועה למערכת הביטחון. בעקבות הפיגוע הועלתה רמת הכוננות בכל הארץ מחשש לפיגועי דמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר