החשוד שנעצר - חייל

פעילי ימין תקפו קצין ולוחמים: המשטרה עצרה חשוד; בן גביר מגנה: "אלימות פסולה"

מתפרעים יהודים תקפו הלילה את מפקד גדוד מהצנחנים ולוחמיו, בסמוך לעיר שכם, לאחר התקיפה הם ברחו מהמקום, ולפני שעה קלה נתפס חשוד - חייל צה"ל בן 20 מהשומרון • ראשי מפלגות הימין גינו את התוקפים (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אירועי הלילה האחרון (צילומסך)

מספר מתפרעים יהודים תקפו הלילה (בין רביעי לחמישי) בחווארה את מפקד גדוד מהצנחנים ולוחמיו, לפני שעה קלה, חשוד חייל צה"ל, תושב השומרון נעצר, לאחר שעל פי החשד היה מעורב באירוע חמור של תקיפת החיילים, ראשי מפלגות הימין גינו בחריפות את תקיפת החיילים.

כזכור, בשעות הלילה התקבל דיווח אודות אירועי הפרות סדר בין יהודים לפלסטינים בכפר חווארה שבשומרון. כוחות צבא שהוזעקו למקום החלו לטפל באירוע ובמהלך ניסיון לעצור חשוד הותקפו החיילים על ידי מספר חשודים שהתעמתו עימם והתיזו לעברם גז פלפל.

החשודים עלו לכלי הרכב עימם הגיעו למקום והחלו בנסיעה תוך ניסיון להימלט מהכוחות. כוחות משטרה וצבא החלו בסריקות במהלכם עצרו חשוד שישב ברכב שנמלט. החשוד בשנות ה-20 לחייו נעצר לחקירה וצפויים מעצרים נוספים.

מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי הנחה להעביר את חקירת האירועים למפלג פשיעה לאומנית ביחידה המרכזית של מחוז ש"י ואמר: "אנו נמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל אלו שהיו מעורבים באירועים האלימים האחרונים ובתקיפת כוחות הביטחון ולא נעבור לסדר היום עד שנשים ידינו על כל המעורבים ונמצה עמם את הדין בחומרה".

מוקדם יותר גינה נתניהו את התקיפה ואמר: "אני מגנה בתוקף את האלימות נגד לוחמי צה"ל וקורא לכוחות הביטחון למצות את הדין עם הפורעים. אני גם מוחה על הניסיון להכתים ציבור גדול של מתיישבים בגלל מעשה פסול של בודדים. הרוב המוחלט של המתיישבים מכבדים את החוק, משרתים בצה"ל ומוקירים תודה עמוקה ללוחמינו שמגנים על כולנו".

ח"כ איתמר בן גביר הגיב על האירוע ואמר: "בראש ובראשונה חשוב לומר - אלימות נגד חיילי צה"ל היא פסולה תמיד, ואין לה מקום בשום מצב, אף פעם - ואני מגנה אותה בתוקף. אבל העובדה שדובר צה"ל בחר להוציא הודעה בה נכתב כי "הלילה התקיימה הפרת סדר אלימה של עשרות מתיישבים במרחב חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים", מבלי לציין שקודם לכן אבנים יודו לעבר יהודים בידי "פלסטינים" במקום, כאשר הוא מציג תמונה חד צדדית באופן שקרי - היא חמורה מאוד".

עוד הוסיף בן גביר: "זוהי עוד עדות לפוליטיזציה שמנסה להכניס בני גנץ לצה"ל. גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון, מפקיר את חיילי צה"ל וכובל את ידיהם במאבק בטרור, ומפקיר את בטחונה של מדינת ישראל. האחריות רובצת על כתפיו".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטרבתגובה לאירוע וכתב: "לא מרימים יד על חייל צה"ל. נקודה".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי חלקם הגדול של התוקפים כלל לא מתנחלים, ומסר: "המופרעים שתקפו את חיילי צה"ל אינם חלק מרוח השומרון וכולנו בזים למי שתוקף חיילים. אנחנו אוהבים את חיילי צה"ל ומפקדיו. מדובר בקומץ בריונים וכולם יודעים שהם לא מייצגים בשום צורה את ההתיישבות בשומרון, מי שמנסה לרמוז אחרת הוא צבוע. כולם גם יודעים שחלקם הגדול כלל לא מההתיישבות בשומרון".

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, גינה בחריפות את התקרית החריגה ואמר: "הפגיעה בלוחמי צה״ל, הפועלים יום וליל לשמירה על ביטחון תושבי המדינה, היא התנהגות בזויה שראויה לכל גנאי. גילוי אלימות כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר".

לדבריו: " מדובר באירוע חמור ביותר, המגלם התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה, הדורשת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעילותם החשובה של לוחמי צה״ל, הפועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל. לא מתקבל על הדעת שלוחמי צה״ל אשר מגנים בחריצות ובמסירות יותקפו באלימות על ידי מתיישבים".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, אמר בתגובה: "המתפרעים היהודים שתקפו הלילה באלימות את לוחמי צה"ל בחווארה הם עבריינים מסוכנים שיש להוקיע אותם ולמצות איתם הדין ללא היסוס ובמלוא החומרה. הם מסכנים את חיי הלוחמים שלנו והם פוגעים במדינת ישראל. אני מחזק את הכוחות הלוחמים בשטח ואת מג״ד הצנחנים וחייליו שנמצאים שם כדי להגן על עם ישראל".

שר הביטחון, בני גנץ, גינה אף הוא את התקרית ואמר: "אני מגנה את האלימות כלפי לוחמי צה״ל אתמול בשומרון. נפעל למיצוי הדין עם העבריינים שאינם מייצגים את ההתיישבות ופוגעים ביכולת לספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי האזור. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא ורוח גבית להמשיך לפעול ולבצע את משימתם המבצעית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר