צה"ל בעקבות אזעקת השווא: "מתנצלים"

גרסאות סותרות בין המשטרה לצה"ל בעקבות אזעקת שווא שהושמעה במספר איזורים ברחבי הארץ. צה"ל טען כי מדובר בתקלה, ואילו במשטרה טענו כי מדובר ב"ניסוי צופרים". בעקבות התקלה כינס מפקד פיקוד העורף, אלוף יאיר גולן, את בכירי הפיקוד לדיון מיוחד של הפקת לקחים והסקת מסקנות. במהלך הדיון הורה אלוף גולן על תחקור מעמיק של התקלה (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(פלאש 90)

גרסאות סותרות בין המשטרה לצה"ל בעקבות אזעקת שווא שהושמעה במספר איזורים ברחבי הארץ. צה"ל טען כי מדובר בתקלה, ואילו במשטרה טענו כי מדובר ב"ניסוי צופרים".

כך או כך, בפיקוד העורף בוחנים את התקלה שאירעה במערכת הצופרים, אשר גרמה להתרעת שווא ואזעקות במוקדים שונים ברחבי הארץ. ראש מטה פיקוד העורף, תא"ל צביקה טסלר, העריך היום כי מדובר ב"תקלה חמורה שלא הייתה צריכה לקרות בשום מקרה".

בעקבות התקלה כינס מפקד פיקוד העורף, אלוף יאיר גולן, את בכירי הפיקוד לדיון מיוחד של הפקת לקחים והסקת מסקנות. במהלך הדיון הורה אלוף גולן על תחקור מעמיק של התקלה.

בפיקוד ציינו כי מאז מלחמת לבנון השנייה, נערכו שיפורים משמעותיים במערכות ובאמצעי ההתרעה וכי מדובר במערכות אמינות במיוחד.

"אני מתנצל בפני כל האזרחים שנבהלו ונפגעו כתוצאה מהבהלה. מוקדם לדבר על הפקת לקחים, כי עדיין לא איתרנו את התקלה, אבל אין ספק שהלקח הכי חשוב שזה לא צריך לקרות יותר", הוסיף תא"ל טסלר, אשר העריך כי אזרחי ישראל ימשיכו לפעול על פי הנחיות פיקוד העורף – חרף התקלה.

דובר צה"ל מציין כי בפיקוד העורף ממשיכים לערוך שיפורים במערכות ההתרעה, הן בהוספת צופרים בכל רחבי הארץ והן בקיומם של ניסויי צפירה מדי שבוע – כדי לוודא תקינות המערכות בשגרה כבחירום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר