DNA יסייע בלכידת רוצחי משפחת פוגל מאיתמר?

הכנסת תבקש לאפשר לעשות שימוש במאגר דגימות DNA כדי לסייע באיתור נעדרים. נציגת המשטרה חשפה בדיון: "איראנים משתמשים בזהות ישראלית. לעיתים הנתונים מסייעים לנו לאתר חשודים בעולם ובזיהוי הרוגים ישראליים שנמצאו בחו"ל". נציג השב"כ: "אם החוק היה מתיר זאת, היה בכך סיוע רב לאיתור החשודים בטבח באיתמר"

איטל קציר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת החלה אמש בדיונים סביב התיקון לחוק סדר הדין הפלילי. המטרה: לסייע באיתור נעדרים.

לפי החוק, בכוחה של המשטרה ליטול דגימות DNA וטביעות אצבע ולאסוף את המידע במאגר מיוחד שנועד לסייע באיתור נעדרים וזיהוי אלמונים.

במשרד המשפטים יבקשו לאפשר לעשות שימוש במידע גם על-ידי גופים אחרים ולמשטרות אחרות בעולם.

במהלך הדיון, אמר נציג שרות הביטחון הכללי כי "על-פי החוק הנוכחי, דגימות DNA וטביעות אצבע, שנלקחו מעצור מאיו"ש, לא ניתן להשוותם עם המאגר הפלילי של המשטרה. יש בכך קושי רב באיתור חשודים. אם החוק היה מתיר זאת, היה בכך סיוע רב לאיתור החשודים בטבח באיתמר".

רמ"ד אינטרפול במשטרה, סנ"צ סיגל כספי אמרה בדיון: "הרבה מאוד אנשים משתמשים בזהות ישראלית כולל איראניים. לעיתים הנתונים מסייעים לנו לאתר חשודים בעולם ובזיהוי הרוגים ישראליים שנמצאו בחו"ל".

גב´ מאיה פרוינד מהמכון לרפואה משפטית אמרה שהיום נלקחת דגימה מכל אלמוני, טרם הבאתו לקבורה. אולם, בהעדר סמכות חוקית, לא ניתן לבצע השוואת דגימות אלמונים, מול נתוני הזיהוי של משפחות הנעדרים. יש בארץ כ- 500 נעדרים.

במכון, יש מאגר של 320 דגימות מאלמונים. באמצעות השוואת הנתונים, נוכל לזהות חלק מהאלמונים והנעדרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר