הרה"ר לרמטכ"ל: אל תאלצו לשמוע שירת נשים

האם צפוי סוף לחובה שמטילים מפקדים בצה"ל על חיילים דתיים להאזין לשירת נשים בניגוד להלכה? היום נפגש הרמטכ"ל עם הרבנים הראשיים, ושמע מהם, כי "אסור לצבא לנסות לכפות על חיילים דתיים לשמוע שירת נשים בניגוד להלכה". הרמטכ"ל מצידו הבטיח למצוא פיתרון בקרוב, יחד עם הרה"ר לצה"ל (צבא)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הרמטכ"ל והרבנים הראשים (דובר צה"ל)

"אסור לצבא לנסות לכפות על חיילים דתיים לשמוע שירת נשים בניגוד להלכה", כך אמרו היום הרבנים הראשיים - הרה"ג יונה מצגר והרה"ג שלמה משה עמאר לרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, בפגישה המסורתית הנערכת ביניהם ערב השנה החדשה.

"אנו מצפים מהמפקדים לאפשר לכל חייל לצאת בצורה מכובדת מאירוע צבאי שיש בו שירת נשים, אם האזנה להן מנוגדת לאמונתו הדתית", אמרו הרבנים לרמטכ"ל.

בתגובה השיב הרמטכ"ל, כי המקרה הזה בו ישנה התנגשות בין הפקודה וההלכה אכן מצריך פתרון, וכי בכוונתו לדון בעניין עם הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ, מיד עם שובו מחו"ל.

במסגרת הפגישה עם הרבנים, סקר הרמטכ"ל גנץ סקר בפני הרבנים עמאר ומצגר את האתגרים הביטחוניים בפניהם עומד צה"ל, והצהיר, כי אם העם בישראל יהיה מאוחד, גם צה"ל יעמוד בכל משימותיו. הרבנים מצידם השיבו, כי יעשו הכל למען האחדות, אך גם צה"ל מצידו צריך להקדיש כוחות לשם כך.

הפגישה הסתיימה ברוח טובה, כאשר הרבנים מעניקים לרמטכ"ל שופר, ואילו הוא מעניק להם רימון מכסף, כשהוא מביא תקווה כי זה סוג ה'רימון' היחיד בו ייאלץ עם ישראל להשתמש.

כזכור, פרשת שירת הנשים עלתה לכותרות בשבוע שעבר, לאחר שתשעה צוערים דתיים המשתתפים בקורס קצינים, הודחו ממנו, לאחר שסירבו להשתתף בהופעה של זמרת.

בעקבות זאת התעוררה סערה גדולה, בעיקר בציונות הדתית, שהמודחים משתייכים אליה, כאשר הפורום המשפטי למען ארץ ישראל אף איים בעתירה לבג"ץ, נוכח הניסיון לכפייה אנטי דתית כנגד החיילים, בניגוד לפקודות מטכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר