אשר פלמר ובנו מובאים למנוחות

זעם בקרב המתיישבים: צה"ל והמשטרה שיקרו בכוונה תחילה

דו"חות הנתיחה שאישרו כי אשר פלמר ובנו התינוק ז"ל, נהרגו כתוצאה מיידויי אבנים, הביאו היום לתגובות זעם ביש"ע כנגד המשטרה וצה"ל: "הם שיקרו בכוונה תחילה. העובדות היו ידועות מראש. גם נשקו וארנקו של פלמר נגנבו. הם ניסו להרגיע את השטח על חשבון המשפחה האבלה. בשעה זו נערך מסע ההלוויה" (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |
(ראובן ראובן, זק"א)

אלפים מלווים בשעה זו למנוחת עולמים, את אשר פלמר ובנו יונתן הי"ד, שנרצחו ביום שישי האחרון.

בין האלפים נמצאים בני משפחה, חברים, שכנים, ומכרים, המלווים בדרכם האחרונה את אשר בן ה-25 ובנו יונתן בן השנה, שנהרגו ביום שישי האחרון בהתהפכות רכבם בכביש 60 סמוך לכפר חלחול, צפונית לחברון, לאחר שאבנים יודו לעבר רכבם.

הלוויתם נערכת כזכור רק כעת, לאחר שהתעכבה עקב בקשת המשטרה לבצע נתיחה בגופות בכדי לקבוע את סיבת המוות.

עוד קודם למסע ההלוויה, ערכו מאות תושבי קרית ארבע, בראשות רבה של הקריה הרב דב ליאור, טקס זיכרון במקום הפיגוע, וזאת כאשר בקרב מתיישבי יש"ע שורר כעס חסר תקדים, לאחר שהיום נאלצו המשטרה וצה"ל להודות, כי ככל הנראה האירוע בו נהרגו ביום שישי אשר פלמר ובנו התינוק, הינו אירוע לאומני ולא תאונת דרכים כפי שנטען תחילה. וכי הסימנים במכונית מעידים, כי אבנים פגעו במכונית ובפניו של אשר פלמר.

בדבריו אמר הרב דב ליאור, כי "על פי דין תורה, אירוע כזה דורש ענישה קולקטיבית נגד הפורעים ששפכו את דמנו, ענישה שצריכה לבוא על ידי צה"ל". מנגד הבטיח: "ההתיישבות היא חזקה ובעלת עוצמות ואנו נעמוד גם בכאב הזה".

בעצרת, גם דיבר חבר הכנסת מיכאל בן ארי, שתקף את המשטרה וצה"ל במילים חריפות - חסרות תקדים: "אלוף פיקוד מרכז הפקיר את חייו של יונתן הקטן בשיתוף הפעולה שלו עם הרשות הפלסטינית ותרבות השקר של המשטרה שהזדרזה להודיע כי מדובר בתאונת דרכים שנגרמה ממהירות מופרזת או מאלכוהול".

לדבריו, "שיתוף הפעולה הזה מסלק את שארית האמון שהיה לנו במשטרה או בפיקוד הבכיר של צה"ל. אני קורא לתושבים להגן על עצמם. הבנייה על הגבעות כאן לא צריכה להוריד מעוצמת הנקמה שחייבת לבוא מידי צה"ל שרק היא תרתיע את האויב מלבצע את הפעולות הללו".

דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע היה חריף במיוחד: "אין דרך אחרת לומר זאת - צה"ל לא אמר אמת לציבור, לא אמר אמת לתקשורת, ולא אמר אמת למשפחה השכולה. דווקא כמי שרגיל להגן תדיר על צה"ל, אני חש כעס ואכזבה קשה כלפי צה"ל, מפקדיו ודובריו, שטייחו את רצח אשר פלמר ובנו יונתן ביום שישי. לצערי צה"ל בחר לנהוג בדרך לא ישרה, לא חכמה ולא הגונה".

גם בני משפחת פלמר מאשימים, כי היה ברור מהרגע הראשון שמדובר בפיגוע, וכי העובדה שאקדחו וארנקו של אשר פלמר ז"ל נגנבו, וכן עובדת היותו של הרכב מלא באבנים, לא הותירו כל ספק: "המשטרה יודעת את כל זה. כנראה היה לה רצון להרגיע את השטח, ולכן היא לא הודיעה שמדובר בפיגוע. חמור מאוד שזה בא על חשבון המשפחה השכולה".

בדובר צה"ל אומרים מנגד, כי "בהמשך לבדיקה שנעשתה בנוגע להתהפכות הרכב ליד חברון בערב שבת - מבדיקת פיקוד מרכז ביום שישי עלה כי לא היה יידוי אבנים מצדי הדרך על הרכב המדובר. לאור ממצאים נוספים עולה האפשרות כי ייתכן שהיה יידוי אבנים מרכב חולף. הנושא נמצא בבדיקה".

גם במשטרה מכחישים כי היה ניסיון להסתיר את המידע בזדון: "מחקירה ראשונית עלה כי מדובר בתאונת דרכים עצמית בשל הגורם האנושי, שבגינה התנגש הרכב בטרסת אבנים. בשל ממצאים שנמצאו ברכב, דרשה המשטרה ביוזמתה לקיים נתיחה לגופה, וזו בוצעה באופן חיצוני באישור הפרקליטות והמשפחה. מהנתיחה עלה כי הנהג המנוח נפגע מחפץ קהה בראשו ומכאן עלתה הסברה כי ייתכן שמדובר באבן שהושלכה על הרכב. המשפחה עודכנה בדבר התקדמות החקירה על ידי מפקד מרחב חברון. החקירה בעיצומה ועם סיומה יועברו כל הממצאים למשפחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר