הרב הצבאי: עמדתי לימין הצוערים הדתיים

ביום שכולו תורה שנערך בבית המדרש שע"י מכללת שערי משפט, נשא דברים הרבצ"ר רפי פרץ: "אני הייתי מעורב דרך הגורמים הרלונטיים, לא סתם חלקם לא הודחו. אינני אומר להיות פשרניים בהלכה, אעשה מאמץ עליון, שגם ההלכה, גם הצבא וגם שותפות הדרך לא יוזקו. זה דורש אחריות של המפקדים והחיילים" (צבא)

יוסי וייס | כיכר השבת |
הרבצ"ר רפי פרץ (פלאש 90)

"הייתי מעורב בעניין הצוערים הדתיים שסירבו לשמוע שירת נשים, דרך הגורמים המטפלים בדברים הללו. עמדתי לימינם של הצוערים ולא במקרה חלקם לא הודחו", כך אמר היום הרב הצבאי הראשי רפי פרץ, ב'יום שכולו תורה' שנערך בביהמ"ד היכל בנימין ברעננה ע"י בית מדרש שע"י שערי משפט ובית מדרש בראשית.

לדבריו, "אני עמל הרבה מאוד זמן למצוא פיתרון, לא לשלוף סתם הצהרה ולהיות פופוליסטי, צריך לבדוק את הדברים לעומקם, זה מורכב, דורש להיות זהיר, על הדין "אני פה ואתה שם" חרבה ירושלים".

הוא גם סייג ואמר, "אינני אומר להיות פשרניים בהלכה. אעשה מאמץ עליון שגם ההלכה, גם הצבא וגם שותפות הדרך לא יוזקו".

"זה דורש אחריות של המפקדים ושל החיילים", אמר הרבצ"ר, תוך מה שנשמע כביקורת מרומזת על המג"ד שלא הפעיל שיקול דעת וניסה לכפות על החיילים לשמוע זמרת בניגוד להלכה.

גורמים בצבא מציינים, כי בשנה האחרונה היו עשרות אירועים של זמרות, כאלו שהיו בעלי פוטנציאל ל"פיצוץ", אולם בשל רגישות המפקדים, נמנעו האירועים הללו.

"רק שלוש פעמים אירעה תקרית שכזו, פעמיים אצל אותו מג"ד" אומרים אותם גורמים, תוך שהם מפנים אצבע מאשימה ברורה לעברו.

כדוגמא הם נותנים טקס שהיה בשבוע שעבר בחטיבת כפיר, כאשר קודם לכן נאמר לחיילים שלא תהיה שירת נשים, אולם כשהגיעו והתברר שישנה זמרת, פתרו אותם המפקדים מהשתתפות, ובמקום זאת הם השתתפו בשיעור עם הרב הצבאי.

כך או כך, בימים הקרובים אמורות לצאת מסקנותיה של הרבנות הצבאית בנדון, והן כוללות המלצה חד משמעית שאין לחייב לשמוע נשים, ולמרות "נסיבות מקילות שנמצאו בהלכה" לדבריהם במקרים כגון אלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר