התחממות בדרום

רגיעה זמנית בתיווך מצרים; צה"ל נערך "לתגובה נחושה"

בשעות האחרונות חלה רגיעה זמנית בדרום, בעקבות התערבות של גורמים מצריים המנסים להביא להפסקת אש. בצה"ל מעדיפים שלא להתרגש מהשקט: "הפסקת האש תיבחן בעובדות בשטח ולא בהצהרות. צה"ל נערך לתגובה נחושה ונחרצת על-פי מספר דרגות פעולה". וגם: צפו בתיעוד מאמש (צבא וביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
הזירה באשדוד, אמש (פלאש 90)

בשעות האחרונות מנסים גורמים מצריים, לצד גורמים בין-לאומיים להביא להפסקת אש מיידית בדרום. בצה"ל, כך נראה, לא מתרגשים. "הפסקת האש תיבחן בעובדות בשטח ולא בהצהרות כאלו ואחרות", אמר בצהריים (ראשון) דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי.

האם צה"ל נערך למבצע נרחב בעזה? דובר צה"ל אמר בצהריים כי "הרמטכ"ל סיים הערכת מצב לאחר חצות וסיכם כי צה"ל נערך לתגובה נחושה ונחרצת על-פי מספר דרגות פעולה. צה"ל ערוך הן הגנתית והן התקפית על מנת להגן על תושבי הדרום".

"חמאס שולט"

עדיין לא ברור מי עומד מאחורי המתקפה על ערי הדרום, וככל הנראה מדובר בג'יאהד האיסלמאי. צה"ל, מטיל את האחריות על החמאס.

"חמאס הוא הגורם השולט ברצועה, אך בשלב זה הוא נשאר פאסיבי. באמצעים שונים, ישירם ועקיפים, אנו בודקים עד כמה בכלל הוא פועל להפסקת ההסלמה", אמר מרדכי.

לדבריו, "הג'יהאד האיסלאמי ספג מכה קשה מתגובת צה"ל. הוא הוכה וחש בלחץ. עד כה יש להם עשרה הרוגים, ביניהם גם השייח' אחמד חליל, חבר המועצה הצבאית העליונה של הג'יאהד האיסלמי. כמו כן יש להם מספר פצועים".

אופ'ס, תקלה

דובר צה"ל העריך כי "לא ברור מה אורך הסבב והאם הוא יימשך יממה או למעלה מכך". לדבריו, "אם תהיה כמות של הרוגים באחד מהצדדים, הסבב עלול יהיה להתרחב אל מעבר לאמצע השבוע הקרוב". הוא ציין כי להסלמה אין השפעה ממשית על השלמת "עסקת שליט".

תא"ל מרדכי התייחס בראיון לאתר צה"ל למערכת "כיפת ברזל", שלא פעלה ליירוט הרקטות באשדוד, וציין כי התקלה במערכת הייתה "עניין טכני ולא נושא של כוח אדם מפעיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר