סערה בצה"ל

בגלל תפילת שחרית: חיילים דתיים הודחו מקורס קצינים

שני צוערי גדוד "גפן", הודחו מקורס - רק בגלל שביקשו להתפלל "שחרית", לאחר ששיעור הוזז לשעה מוקדמת מהמתוכנן. במכתב טוענים אנשי האגודה למען החייל התורני כי בניגוד לפקודות מטכ"ל, בבה"ד 1 חייל החפץ להתייחד עם קונו ייאלץ לעשות זאת על חשבון השינה או האוכל. וגם: כך מתמודדים עם שירת נשים (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (פלאש 90)

צה"ל כבר איננו מסביר פנים לשומרי מצוות. את העובדה הזאת גילו כוכבי פרשת שירת נשים, וכעת גם שני צוערי גדוד "גפן", שהודחו מהקורס בגלל שביקשו להתפלל "שחרית", לאחר ששיעור הוזז לשעה מוקדמת מהמתוכנן.

ראשי האגודה למען החייל התורני שיגרו באחרונה מכתב למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ובו הם מגוללים את פרטי הפרשה.

לפי המכתב שנחשף באתר "וואלה", כוכבי הפרשה החדשה הלכו לישון בשעה 5:30 לפנות בוקר, בתום ניווט לילי. הם היו צריכים לקום ב-11:30 בבוקר.

שלושה חיילים דתיים הקדימו לקום ב-10:30 כדי שיוכלו להתפלל, אך גילו כי הסגל שינה את זמן ההשכמה כבר ל-10:30. כשביקשו מהמפקדים להתפלל, נענו בשלילה.

לשניים מהחיילים היה ברור כי לא יוותרו על תפילת שחרית, ובחרו את התפילה על פני השיעור. בעקבות זאת, הם הודחו מהקורס.

במכתב טוענים אנשי האגודה למען החייל התורני כי בניגוד לפקודות מטכ"ל, בבה"ד 1 חייל החפץ להתייחד עם קונו ייאלץ לעשות זאת על חשבון זמן השינה או האוכל. "זכויות החיילים נרמסות ברגל גסה".

וזה לא החיכוך היחיד שהתרחש בצה"ל בין מפקדים לחיילים דתיים. לפי המכתב, בטקס בקורס הקצינים הקודם, בו שרו נשים החיילים הדתיים ביקשו לצאת אולם גם כאן נענו בשלילה.

"שיסתמו את האוזניים", נאמר להם.

החיילים נאלצו להישאר בטקס, אולם כדי להימנע משירת נשים ישבו כשראשם בין הברכיים תוך שהם סותמים את אוזניהם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "חובת השירות בצה"ל והמחויבות לשוויון בנטל יוצרות, מטבע הדברים, דילמות הנוגעות לשירות המשותף ולשילובן של כלל האוכלוסיות המשרתות. דילמות אלה מחייבות שיח פנימי ושיקול דעת של המפקדים, שבסיסם הקפדה על כבודם של כל חייל וחיילת. האירועים המדוברים בבה"ד 1 תוחקרו על ידי המפקד, הופקו הלקחים ואף הופצו הנחיות המגדירות את זכויות החייל הדתי לתפילה לכלל סגל הפיקוד. לאחרונה יצא חוזר ראש אכ"א בנושא השירות המשותף, בה"ד 1 כשאר יחידות צה"ל פועל על פי הנחיות אלו. באשר למכתב, עד כה טרם התקבל בלשכת מפקד הבה"ד ובלשכת ראש אכ"א. לכשיתקבל יענו כלל הטענות במישורים המקובלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר