דן הראל מדבר לחרדים

סגן הרמטכ"ל לשעבר: "יהיו הרוגים בסבב הלחימה הבא"

דן הראל, ששימש סגן הרמטכ"ל, התארח לראיון בפני עשרות חרדים במסגרת ערב "ליל שישי אקטואלי" בי-ם, ואחרי זמן רב הוא התבטא בנושאים בטחוניים. הראל אמר: "כשיורים מאות ואלפי רקטות לתוך הערים של מדינת ישראל סביר בעיניי שיהיו הרוגים". וגם: מודה שטעה כשהתנגד לכיפת ברזל (חדשות, צבא וביטחון)

צילום: ישי כהן | כיכר השבת |
דן הראל מדבר ב"ליל שישי אקטואלי" (צילום מסך)

אחר שנים של שתיקה, דן הראל, סגן הרמטכ"ל לשעבר, התארח לראיון בפני עשרות חרדים במסגרת ערב "ליל שישי אקטואלי" בירושלים. הראל ששימש גם כאלוף פיקוד דרום וצבר ניסיון של שנים בלחימה מול החמאס התרחק במשך שנים מחשיפה תקשורתית.

במהלך הראיון הוא נשאל מה צפוי לישראל בסבב הבא מול ארגון הטרור. על כך השיב כי "כשיורים מאות ואלפי רקטות לתוך הערים של מדינת ישראל סביר בעיניי שיהיו הרוגים. לא הרבה, אנחנו מדינה יחסית ממוגנת, יש לנו גם את סוללות כיפת ברזל". הראל התייחס במהלך השיחה גם ליכולותיו הצבאיות של ארגון חזבאללה בצפון. "יש לו מערכת אלטילרית אדירה מבחינת הגודל שלה בין מקום 8 למקום 10 בין צבאות העולם (...) בנו אותם האיראנים והסורים".

במהלך הערב, שהתקיים בחסות "אופטיקה הלפרין" מיסודו של הרב רפאל הלפרין ז"ל, סרב הראל לתת את הצפי המדוייק של צה"ל לנפגעים בסבב הלחימה הבא מול חמאס, "יש צפי, הוא לא מאוד גדול (...) כשנילחם יהיו פה נפגעים". עם זאת, הראל הוסיף כי החמאס יספוג אבדות רבות יותר "יהיו הרבה יותר בעזה. את מבצע עופרת יצוקה סיימנו כשבעזה היו 1,620 הרוגים, מתוכם 1,100 היו מחבלים".

"טעיתי כשהתנגדתי לפרוייקט 'כיפת ברזל'"

כסגן הרמטכ"ל עד לשנת 2009 היה הראל אחראי על תקציב צה"ל שעמד אז על 50 מיליארד ש"ח. פיתוחה של סוללת כיפת ברזל שרשמה הישגים מרשימים במהלך סבב הלחימה האחרון בדרום מול החמאס החל עוד בזמנו. עם זאת, הראל נודע אז כאחד ממתנגדי הפרוייקט אשר לפי הערכות בכירים במערכת הביטחון יעלה למדינה כמיליארד דולר.

במהלך הראיון עמו ב"ליל שישי אקטואלי" הודה הראל כי טעה בהתנגדותו לפרוייקט. "אני התנגדתי לכיפת ברזל, חשבתי שזו טעות להשקיע כל כך הרבה כסף. בעניין הזה טעיתי. בדיעבד היום כשאני רואה את היכולות שלה אני חושב שטעיתי".

עד היום התארחו בערבי "ליל שישי אקטואלי" ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי, יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ אורי אורבך, ומו"ל הארץ עמוס שוקן, לראיונות בנושאים אקטואליים. האירועים מתקיימים מדי שבועיים-שלושה בימי חמישי בלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר