היכן המיליון? כך נכשל "יום האדמה"

"בשעה 9:30 המפגינים רק החלו להיאסף במעלה הר הבופור, אך לוחמי האיסוף הקרבי כבר דיווחו על כך לכוחות בשטח. באמצעי התקשורת נמסר על אלפי מפגינים - אך בצה"ל ידעו בעזרת איסוף המידע המשובח כי מדובר ב-1500 מפגינים בלבד אשר הניפו דגלי חיזבאללה, פלסטין ולבנון ואשר לוו ב-40 אוטובוסים". אתר צה"ל חושף פרטים על "יום האדמה" שנחל כישלון חרוץ

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מהומות יום האדמה (צילום: פלאש 90)

אז להיכן נעלמו ההבטחות של המנהיגים הערבים שמיליון ערבים יגיעו לישראל ב"יום האדמה"? חרף הכוננות הגבוהה שהוכרזה בעקבות ההיערכות לקראת אירועי "יום האדמה" שתוכננו לסוף-השבוע האחרון, כוחות צה"ל בצפון נותרו על משמרתם, ללא אירועים חריגים. מי שגילו ערנות ודריכות היו חיילי האיסוף הקרבי, שהמשיכו לצפות על האויב ולתרגם את המידע שנאסף, בזמן אמת, למודיעין איכותי.

גזרת הצפון הייתה שקטה אמש. צה"ל פרס במטולה את כוחותיו לאורך הגבול הלבנוני, בציפייה למשהו גדול. החשש היה כי אלפי המפגינים הלבנונים, על פי הדיווחים של אמצעי התקשורת, יעשו את 12 הק"מ התלולים מפסגת הבופור אל מעבר הגבול הישראלי וינסו לפרוץ אותו. בפועל, ההפגנה הייתה רחוקה מהגבול, שנשאר בטוח.

באתר צה"ל הובאו פרטים מרתקים על ההכנות לקראת "יום האדמה", שכאמור, נחל כישלון. כידוע, מהפכות מתרחשות מאליהם, ולא ניתן לתכננם מראש.

לוחמי גדוד "שחף" של חיל האיסוף הקרבי, התמקמו כבר תקופה על מוצב אשר משקיף על דרום לבנון. אמצעי ראייה משוכללים, מצלמות תרמיות ושלל אמצעים שונים באיכות מדהימה הם אותם הגורמים אשר עוזרים לחיילי האיסוף לדעת על כל מה שקורה במקומות שרגלם של חיילנו אינה משגת.

מפקד העמדה, לא ישן במשך 20 שעות כהכנה לפעילות. למרות העייפות, האווירה והמקצועיות בעמדה לא נפגמת. כבר בשעות הבוקר המוקדמות, החל המעקב אחרי המתרחש בדרום לבנון. צבא לבנון נצפה כאשר הוא מתגבר כוחותיו ופורס אותם לאורך הגבול.

בשעה 9:30 המפגינים רק החלו להיאסף במעלה הר הבופור, אך לוחמי האיסוף הקרבי כבר דיווחו על כך לכוחות בשטח. באמצעי התקשורת נמסר על אלפי מפגינים - אך בצה"ל ידעו בעזרת איסוף המידע המשובח כי מדובר ב-1500 מפגינים בלבד אשר הניפו דגלי חיזבאללה, פלסטין ולבנון ואשר לוו ב-40 אוטובוסים.

אותם אוטובוסים נועדו, על פי החשד, להעביר את המפגינים מפסגת ההר אל גדר הגבול ויכלו להוות אתגר לכוחות צה"ל. לכן, מאותו הרגע, כל תנועה של אוטובוס עוררה את חשדם של לוחמי האיסוף הקרבי.

באתר צה"ל מדווח כי העבודה בעמדת האיסוף נעשית במשמרות על מנת לשמור על כשירות מלאה של החיילים. על מנת וכל חייל יהיה בקיע בנעשה במהלך הפעילות כולה, הוא מקבל סקירה מעמיקה של המצב בכל זמן נתון ישר עם עלייתו לעמדה. גם בשעות הצהריים, כאשר מגיע הזמן לאכול, הארוחה החמה מגיעה היישר אל העמדה על מנת ולא יצטרכו לעזוב אותה בשלבים אלו של האירוע.

המודיעין מדווח בכל רגע נתון על ההתקדמות בשטח הלבנוני, מאיסוף מפגינים ועד תנועת אוטובוסים – בהיקפים שסורקים את מרבית הגזרה. זו עבודתם של לוחמי האיסוף הקרבי על הגבול. הם מכירים כל בית כל גינה וכל אובייקט בדרום הלבנון עד לפיקסלים הקטנים ביותר. קשה לדמיין את הכוחות מתפקדים בלי ה"עיניים" שלהם בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר