ישראלי נהרג מירי טיל בגבול מצרים

יישובים נסגרו מחשש לחדירת מחבלים; התושבים מסתגרים

בעקבות הירי שביצעו מחבלים על עובדים בגבול ישראל-מצרים, אמר דובר צה"ל: "בשלב זה כוחות צה"ל באזור עורכים סריקות, במטרה לשלול הימצאות של מחבלים נוספים בישראל. בשלב זה היישובים סגורים - אין יוצא ואין נכנס". גורמי ביטחון: "המחבלים והמבריחים לחוצים מהתקדמות הקמתה של הגדר" (ביטחון)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מחבלים פתחו הבוקר (שני) באש על עובדים באזור הקמת הגדר בגבול ישראל מצרים, באזור קדש ברנע. על-פי הידווחים לפחות ישראלי אחד נהרג.

כוח צה"ל מחטיבת גולני הגיב באופן מהיר בירי לעבר מחבלים. לפחות מחבל אחד נהרג במקום, זוהתה פגיעה במחבלים נוספים.

יותר מ-100 חברות עוסקות בהקמתה של הגדר לאורך הגבול עם מצרים ו-1500 עובדים מועסקים בעבודות האלה. גורמי ביטחון אומרים, כי התקרית מלמדת על לחץ של המחבלים והמבריחים מהתקדמות הקמתה של הגדר. לדבריהם, הירי היום נועד לנסות ולסכל את המשך העבודות.

יישובים נסגרו

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי אמר כי "בשלב זה כוחות צה"ל באזור עורכים סריקות באזור, במטרה לשלול הימצאות של מחבלים נוספים בישראל. האזור כולו נסגר, וככל הנראה נסגור לתנועה את ציר 12, על שנכיל את האירוע כולו. בשלב זה היישובים סגורים, אין יוצא ואין נכנס, ויש מספר לא רב של נפגעים. עם זאת, התקרית עדיין לא הסתיימה".

התושבים ביישובים באזור נקראו להישאר בבתים, וכיתות הכוננות הוקפצו כדי לסייע באבטחת היישובים בעקבות האירועים.

במשטרה גם נערכים בכוחות גדולים. בכביש 211 נסגרה לתנועה הצומת ממשאבי שדה לכיוון קציעות. כמו כן הוקמו מחסומים בצומת כמהין ובצומת קדש ברנע, כל יתר הכבישים פתוחים לתנועה.

בתוך כך, כלי טיס של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה אתר לייצור אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה ומוקד פעילות טרור במרכזה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. התקיפה מהווה תגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר