למרות הבטחותיו על כיבוד הסכמים: חשש כבד בישראל מנשיא מצרים החדש

לאחר שנבחר לנשיאות מצרים, מועמד האחים המוסלמים מוחמד מורסי, הכריז על מסר של פיוס. "אני בא עם מסר של שלום לכל העולם, נשמור על כל ההסכמים ועל האמנות שעליהם חתומה מצרים עם העולם כולו", אמר מורסי בנאום הניצחון. הוא לא ציין בדבריו את ישראל, אך ניתן להסיק מדבריו שגם ישראל נכללת בכיבוד ההסכמים. ולמרות זאת, בישראל חוששים

ניצן ארליך | כיכר השבת |
מוחמד מורסי (צילום: פלאש 90)

לאחר שנבחר לנשיאות מצרים, מועמד האחים המוסלמים מוחמד מורסי, הכריז על מסר פייסני לעולם. "אני בא עם מסר של שלום לכל העולם, נשמור על כל ההסכמים ועל האמנות שעליהם חתומה מצרים עם העולם כולו", אמר מורסי בנאום הניצחון. הוא לא ציין בדבריו את ישראל, איך ניתן להסיק מדבריו שגם ישראל נכללת בכיבוד ההסכמים.

לאחר בחירתו, לשכת ראש-הממשלה בנימין נתניהו פרסמה את ההודעה הבאה: "ישראל מעריכה את התהליך הדמוקרטי במצרים, ומצפה להמשך שיתוף פעולה עם הממשל המצרי על בסיס הסכם השלום בין שתי המדינות שהוא אינטרס של שני העמים ותורם ליציבות באזור".

התגובה הייתה מאופקת, ולא בכדי. בישראל קיים חשש גדול מהנשיא המצרי הקיצוני.

לפני עשר שנים עמד מורסי בראש "הוועדה למאבק בציונות". לפני מספר שנים הוא נבחר בראש ארגון "הצדק והפיתוח" של מפלגת האחים המוסלמים.

החזון הקיצוני של מורסי לא השתנה. "האיסלאם הוא הפיתרון", נהג לומר בדרשותיו למעריציו.

מה הכח של מורסי? בעידן שאחרי הנשיא לשעבר חוסני מובארק - הכל שונה במצרים. הכח הצבאי נתון בינתיים בידי המועצה הצבאית העליונה, ואין לה שום כוונה לוותר על כך.

מורסי ייבחן כעת בדקדקנות רבה על-ידי מיליוני תושבי מצרים שנותנים בו את אמונם. אם יאכזב את קהל המצביעים - הם יתכנסו שוב לכיכר תחריר וינסו להדיחו.

בנו של מורסי כתב אמש בפייסבוק, כי אם אביו לא יממש את הבטחותיו - "נדיחו מתפקידו". והדברים מדברים בעד עצמם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר