שר הבטחון ברק מודה: גם בתוך הצבא אין שיוויון בנטל

הבוקר, במהלך ביקור שקיים השר ברק בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר התייחס לסוגיית אי השיוויון בנטל וגיוס החרדים והודה, אין שיוויון בנטל בתוך הצבא - גם ללא קשר לחרדים. השר ברק גם הציע פתרון, לתגמל את המשרתים. "צריך לומר ביושר, שגם השירות עצמו לא ממש שוויוני, לא דומה שירות בגולני לשירות פה בתל השומר, לא בסיכון, לא בהשקעה ולא בתובענות" (אקטואליה)

יוסף פאר | כיכר השבת |
שר הבטחון אהוד ברק, הבוקר (צילום: פלאש 90)

שר הבטחון אהוד ברק פגש הבוקר את המתגייסים בבקו"ם בתל השומר.

במהלך הביקור, ברק דיבר עם החיילים על מספר אירועיים ונושאים אקטואליים ובינהם, איך לא - גם סוגיית 'גיוס חרדים'.

ברק הציע פתרון לסוגיה הבוערת.אולם גם הודה בשיחה עם הצעירים שעומדים לקראת גיוס, כי גם בתוך הצבא עצמו, ללא קשר לחרדים שאינם מתגייסים, אין שיוויון בנטל. לכן הוא מציע, פשוט לתגמל את המשרתים.

לדבריו: "במהלך מושב הכנסת הזאת חרף הנחייה של בג"ץ הממשלה לא הצליחה להעביר חוק. זה לא משחרר אותנו מהאחריות להגיע לכך שהשוויון בנטל השירות יוגבר"

הפתרון לדברי ברק הוא דווקא בתגמול לצעירים שכן משרתים. "שהצעירים האלה שפה מאחורינו יתוגמלו באופן נכון על ידי החברה הישראלית, על הנכונות להקדיש את השנים הכי טובות שלהם בשירות בצה"ל" אמר ברק.

השר ברק בבקו"ם, הבוקר (צילום: פלאש 90)

כאמור, ברק הודה בכך שגם מלבד סוגיית החרדים - אין שיוויון בצה"ל. "צריך לומר ביושר, שגם השירות עצמו לא ממש שוויוני, לא דומה שירות בגולני לשירות פה בתל השומר, לא בסיכון, לא בהשקעה ולא בתובענות".

השר ברק בבקו"ם, הבוקר. (צילום: פלאש 90)

עוד אמר ברק: "צריכה להיות מושקעת מחשבה, איך לגרום לכך שההטבות שמדינת ישראל נותנת או יכולה לתת יינתנו במדרג יורד".

"קודם כל יתוגמלו אלה שניצבים בקו הראשון שמגלים בהתנהגותם מוטיבציה גבוהה לשירות משמעותי, כמו הגיוס הזה היום, ובהדרגה עד לאלו שאינם ניצבים בקו ועד אלו שאינם משרתים- מהם ימנעו אותן הטבות".

ברק התייחס גם לבחירות הקרבות ואמר: "יש ביטחון מוחלט בבחירות במהלך השנה הקרובה בגלל החוק, ייתכן שהן תהיינה לא בסוף השנה בנובמבר אלא בשלב יותר מוקדם. אני לא צופה בחירות השנה, לפי דעתי הן תהיינה בשנה הבאה".

ברק עם המתגייסים, בבקו"ם, הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר