ראש המוסד לשעבר אפרים הלוי: "אם הייתי איראני - הייתי דואג"

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, אומר ל"ניו יורק טיימס" כי בחודשים הקרובים ישראל עשויה להחליט על תקיפה באיראן - עוד לפני חודש נובמבר. לדבריו, "אם הייתי איראני, הייתי חושש מאוד ב-12 השבועות הקרובים". אנשי ממשל אומרים לעיתון כי הם עדיין מקווים שישראל תיתן לארה"ב להוביל במקרה של פעולה צבאית ולא תצא לבדה לתקיפה מיידית

יוני גבאי | כיכר השבת |
אפרים הלוי (צילום: פלאש 90)

ראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, אומר ל"ניו יורק טיימס" כי בחודשים הקרובים ישראל עשויה להחליט על תקיפה באיראן - עוד לפני חודש נובמבר. לדבריו, "אם הייתי איראני, הייתי חושש מאוד ב-12 השבועות הקרובים".

לפי הכתבה המתפרסמת היום (חמישי) בעמוד הראשון של ה"ניו יורק טיימס" וסוקרת את החשש האמריקני מפני תקיפה ישראלית באיראן, ישראל עשויה לפעול בהקדם, מאחר וישראל לא אוהבת מלחמות בחורף. כמו כן, ישראל תעדיף לפעול לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב בתחילת נובמבר.

נתניהו חושש כי במידה וברק אובמה ייבחר שוב לנשיאות הוא יזכה לתמיכה חלשה בתקיפה צבאית ובמידה ומיט רומני הוא זה שייבחר, הרי שהוא לא יעדיף לצאת לפעולה צבאית נרחבת מיד בתחילת כהונתו, נטען בעיתון.

אנשי ממשל אומרים לעיתון כי הם עדיין מקווים שישראל תיתן לארה"ב להוביל במקרה של פעולה צבאית ולא תצא לבדה לתוכנית תקיפה מיידית.

לפי העיתון, ברק אובמה נחוש למנוע תקיפה ישראלית באיראן, כדי למנוע משבר בינלאומי במהלך הקמפיין שלו לנשיאות. גורמי ממשל מעריכים כי אם איראן תגיב בשיגור טילים לישראל שיסבו אבידות רבות, הרי שארה"ב תיאלץ להגן על ישראל ולהגיב ותיגרר למלחמה נוספת.

הלילה, אישרו הסנאט האמריקני ובית הנבחרים חוק המחריף את הסנקציות נגד איראן, ומכוון נגד מגזרי האנרגיה, הבנקאות והתעבורה הימית. החוק החדש אוסר על עסקאות לכריית אורניום עם איראן ועל מכירת מכליות נפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר