ראיון עם יוסי סידי: "מתבייש שלא הכרתי את החרדים"

יוסי סידי כבר 30 שנה בתעשיית המוזיקה הישראלית, הוא פסנתרן ומלחין ומיסד ביה"ס למוזיקה - אוברטון. כעת הוא מלמד גם חרדים: "מתבייש שלא הכרתי אותם" הוא אומר • ראיון

כיכר השבת | מקודם |
יוסי סידי, עכיו (צילום: יח"צ)

יוסי סידי מוסיקאי, פסנתרן, מלחין ומעבד בתעשיית המוסיקה בישראל מזה 30 שנה. עבד כמעט עם כל האומנים והזמרים בישראל. ב-7 שנים האחרונות הוא המקים והמנהל של בית הספר לשירה אוברטון.

מה זה "אוברטון"?

"אוברטון" זו תופעה מוסיקאלית, טבעית של הדהוד צלילים עיליים, כשפורטים על מיתר או כשמיצרים כל צליל אחר.

ובכל זאת, מה זה אוברטון?

בחרתי במונח הזה להיות השם של בית הספר שלי. אוברטון זה בית ספר ייחודי שכל עניינו, שירה וזמרים. פיתוח קול, הגשה, דיקציה, הופעה על במה, קשר עם קהל, ביטחון עצמי ועוד.

מה גרם לך לאחר 7 שנים שאוברטון קיים, לפתוח קורס לנשים בלבד?

היוזמה בעצם, הגיעה מהקהל עצמו. קיבלנו הרבה פניות מנשים דתיות שלא יכלו להשתתף בקורסים מפני שהכיתות שלנו מעורבות בדרך כלל (גברים ונשים). החלטתי להרים את הכפפה, למדתי קצת את התחום ,התייעצתי עם אנשים רבים והקורס עומד להיפתח בשעה טובה בסוף יולי הקרוב.

האם קורס כזה מצריך ממך הערכות מיוחדת?

כמובן, בקורס הזה מלמדות רק נשים, מורות. בכלל אפשר לומר, סביבת הלימודים היא "סטרילית" מהבחינה הזאת. גם במבחן הקבלה, גם בשיעורים וכמובן במופע הסיום, כל אנשי המקצוע תהיינה נשים.

דין דין אביב (צילום: יח"צ)

דין דין אביב, היא מורה באוברטון שנים רבות. בתחילת התהליך התייעצתי איתה בכל הקשור לתכנים של קהל נשים, שברובו יהיה דתי, כנראה. דין דין חזרה בתשובה והתחזקה מאוד בשנים האחרונות. שיתוף הפעולה והידע הרב שלה גרמו לשנינו להבין שהיא צריכה להוביל את תוכנית הלימודים הזאת.איך הגעת לשיתוף פעולה עם דין דין?

מה החוויה שלך מהמפגש הזה עם הקהל הדתי?

אני מתבייש לומר כאן שלא הכרתי את העולם הזה, אני מופתע לגלות, למרות הדעות הקדומות, שנשים דתיות עם חמישה ילדים ויותר, סבתות צעירות, סטודנטיות, מאפשרות לעצמן קריירה ולימודים ותמיכה ברורה מהבית של הבעל והמשפחה. נשים רבות הגיעו למבחני הקבלה עם בעליהן שחיכו בחוץ ושאלו מתי ייפתח קורס לגברים.

וייפתח קורס לגברים?

אני חושב שכן. כמו במקרה של הנשים אחד הבעלים שחיכה בחוץ שאל אותי את אותה השאלה ואמר שאני חייב להרים את הכפפה גם בעניינם של הגברים. עוד מעט.

לפרטים נוספים על הקורס הקליקו >

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר