עַם קדוֹשׁיך כְּאָמוּר

רבבות הגיעו למעמד ברכת כהנים בכותל • גלריית ענק

מזה ארבעים שנה מתקיים מעמד ברכת כהנים המסורתי בכותל המערבי. גם השנה הגיעו רבבות בית ישראל אל שריד בית מקדשינו, שם נערך המעמד בנוכחות הרבנים הראשיים, הראשל"צ הגר"י יוסף והגר"ד לאו. הרבנים קבלו את רבבות העולים לרגל בסוכה, ולאחר מכן קיימו תפילה מיוחדת ב'כותל הקטן' (סוכות)

(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

רבבות עמך בית ישראל, מהארץ ומהתפוצות השתתפו היום (יום א', ג' דחוה"מ) במעמד ברכת הכהנים המסורתי בתפילת שחרית ומוסף, בה נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה. ובראשם הרבנים הראשיים לישראל, הרשל"צ הגר"י יוסף שליטא והגר"ד לאו שליט"א רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א , שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ויהודים רבים מהתפוצות שבאו לחגוג בירושלים את חג הסוכות.

המעמד שנוסד על ידי איש ירושלים של מעלה הרה"ח רבי מנחם מענדל גפנר זצ"ל, מתקיים זה למעלה מארבעים שנה, ומסתמך על הסגולה המיוחדת שכתב בעל הרוקח על ברכת שלוש מאות כהנים במקום הקרוב למקום המקדש.

תפילה מיוחדת נערכה במקום לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

עם סיום המעמד קיבלו הרבנים הראשיים לישראל , הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א והגאון רבי דוד לאו שליט"א יחד עם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א את פני העולים לרגל בסוכה שברחבת הכותל המערבי.

יצוין כי רבבות נוהרים כל העת אל רחבת הכותל המערבי במשך כל ימי החג לקיים את מצוות זכר עליה לרגל, ומשטרת ישראל העמידה כוחות רבים לשמור על בטחונם ובטיחותם.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א אמר כי המחזה המרנין הזה של המוני בית ישראל הגודשים את רחבת הכותל המערבי מזן אל זן מזכיר במשהו ימים מקדם, "יש בכך זכר למקדש יותר מזכר לחורבן. ההמונים הם עדות מרשימה ומעוררת כבוד לעם ישראל וזיקתו אל שריד בית מקדשינו כשהמוני העם באים להתרפק על אבני המקום – אבני הקודש. קשה שלא להתפעם נוכח העוצמה שמשדרים מראות אלו, מחזות המצביעים על חוסנו האמיתי של עם ישראל".

בסיום מעמד "ברכת כהנים" קיימו הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי תפילה ב"כותל הקטן" לשלום עם ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר