בריטניה לגוגל: מחקו מידע פרטי תוך 35 יום

פרשת איסוף המידע הפרטי על ידי רכבי גוגל סטריט וויו: בריטניה הזהירה את גוגל כי באם המידע הפרטי לא יימחק תוך 35 יום, הרי שגוגל תסתכן בהליכים פליליים נגדה (חדשות, דיגיטל)

יוסף פאר | כיכר השבת |
רכב צילום של גוגל (צילום: shutterstock)

פרשת איסוף המידע הפרטי בגוגל סטריט וויו: רגולטור הפרטיות הבריטי דורש מגוגל למחוק בתוך 35 ימים כל מידע פרטי ומזהה שנאסף על ידי רכבי הצילום של גוגל סטריט וויו. הבריטים הזהירו את גוגל, כי באם המידע לא יימחק ב-35 הימים שניתנו לחברה, גוגל תסתכן בהליכים פליליים.

הפרשה השערורייתית החלה לאחר שבשנת 2010 פורסם כי רכבי הצילום של החברה אספו פרטים לא מוצפנים בתעבורת wi-fi. כמו כן נטען אז, כי רכבי גוגל נהגו לשמור את המידע שהיה עלול להכיל גם פרטים הנחשבים לרגישים ופרטיים.

בעקבות החשיפה, נפתחה חקירה במספר מדינות בהן על פי הדיווח נהגה החברה לבצע את המעשים, גם בבריטניה נפתחה חקירה בשנה שעברה כנגד גוגל, אולם היא הסתיימה ללא הליכים משמעותיים נגד החברה.

רכבי גוגל סטריט וויו בישראל (צילום: פלאש 90)

היום, החליטו בבריטניה להקשיח את הקו מול גוגל, והבהירו כי באם המידע האישי והפרטי לא יימחק תוך 35 יום, הרי שגוגל תסתכן בהליכים פליליים.

סטיבן אקרסלי, ממונה האכיפה של הנציבות אמר בהודעה שפרסם. "אנו מציבים דרישה למחוק את המידע שזוהה בשנה האחרונה בתוך 35 ימים ולהודיע ל-ICO אם יימצאו כוננים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר