בנט לסטרטאפיסטים חרדים: "הדיאלוג איתכם הוא נכס עבורי"

ביוזמת פורום היי-טק החרדי, אירח המדען הראשי בלשכתו 50 סטרט-אפיסטים חרדים ששמעו על מגוון מסלולי תמיכה מהמדינה • השר בנט חרג מסדר יומו והפתיע את הנוכחים כשנכנס לשוחח איתם (דיגטל)

שושי מילר | כיכר השבת |
הכנס (צילום: פורום ההיי טק החרדי)

קרוב לחמישים יזמי היי-טק חרדים, גדשו את חדר הישיבות והדיונים של המדען הראשי במשרד הכלכלה בשבוע שעבר. היזמים התכנסו במקום ליום עיון מיוחד עם אבי חסון המדען הראשי, שממונה על ביצוע מדיניות הממשלה במחקר ופיתוח תעשייתי.

יום העיון נולד לאחר קשר מתמשך בין פורום ההייטק החרדי ולשכת המדען הראשי שנענתה לפניית הפורום והתגייסה לסייע ולאתר פתרונות ותמיכה ליזמי ההיי-טק במגזר החרדי וכן לייצר חיבור בין היזמים לבין תעשיית ההיי-טק המבוססת.

ההתכנסות הלא שיגרתית, משכה את תשומת ליבו של השר הממונה נפתלי בנט שחרג מלוח הזמנים העמוס ונכנס לשוחח עם היזמים החרדים. בנט סיפר לנוכחים על עברו כסטרטאפיסט והעניק טיפים מניסיונו בתחום. בתום דיון ארוך ונוקב בין השר ליזמים החרדים, השר בנט הבטיח להגדיל את התקציבים לשילוב חרדים בהייטק ובתעסוקה בכלל ואמר כי "הדיאלוג איתכם הוא נכס חשוב מאוד עבורי".

הסטרטאפיסטים החרדים נפגשו עם אנשי המקצוע במשרד בהם אבירם ז'ולטי סגן המדען הראשי, יוסי סמולר מנהל תכנית החממות הטכנולוגית, עמיחי כץ ראש אגף התעסוקה והמדען הראשי עצמו אבי חסון.

חסון אמר כי "יזמי היי-טק בעולם כולו נתקלים בלא מעט קשיים בתחילת דרכם ומוצאים פתרונות ותמיכה באמצעות כנסים, מפגשים, ועידות ופורמים מקצועיים. עבור יזמי ועובדי היי-טק חרדים, מדובר במשימה מורכבת יותר, כאשר מעבר לקשיים בהם נתקל כל יזם, נוספים קשיים ספציפיים הנובעים מעצם היותו של היזם, חרדי.

"יזמי ההיי-טק החרדים מהווים עבורנו קהל יעד רלוונטי וחשוב ולכן החלטנו לייצר מנוף להנגשת תוכניות המדען הראשי לאוכלוסייה זו. תהליך ההנגשה, מחייב אותנו לפנייה שונה ויצירתית שתחבר בין אוכלוסיית ההיי-טק והיזמות במגזר החרדי לבין תעשיית טכנולוגיות העילית בישראל ותביא להשתלבותה".

יום העיון נפתח על ידי איציק קרומבי מפורום ההייטק החרדי שהודה לשר הכלכלה ולצוות המסור של לשכת המדען הראשי על הסיוע המתמיד והקשר השותף עם פורום הייטק החרדי בסיוע וביוזמות משותפות לקידום יזמות הייטק במגזר החרדי‬.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר