שינוי דרמטי צפוי בממשק GMAIL

דיווח שהגיע בימים האחרונים האחרונה מלמד על שינוי דרסטי בממשק של שירות הדואר האלקטרוני Gmail, ממשק הלשוניות החדש והתפריט הוותיק צפויים להעלם (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילומים: שאטרסטוק)

האתר geek.com מדווח על שינוי דרסטי בעיצוב שירות המייל הפופולרי שנמצא בשלבי ניסוי. שירות הדואר האלקרוני של ענקית האינטרנט גוגל הוא הפופולרי בעולם עם כ400,000 משתמשים, ולפני כחודש חגג עשור להשקתו ששינתה את עולם הדואר האלקטרוני לתמיד.

עד כה השתדלה גוגל להשאיר את הממשק דומה ולא לבצע בו שינויים דרסטיים, אך עתה הודלפו תמונות מתוך הניסוי שעורכת גוגל לממשק החדש שלה, שנראה יותר כמו אפליקציית סלולר, ופחות כמו שירות הדואר האלקטרוני המוכר כל כך.

לפי ההדלפות ג'ימייל הולך לעיצוב בצורה המוכרת יותר מהפליקצייה לסמארטפונים, כך שתפריט האנשי קשר והתיקיות הולך להעלם, ויוצג רק בלחיצה על כפתור האפשרויות. גם כפתור ה'כתוב הודעה' השב והעבר הולכים להסתתר, ויוצגו על ידי לחיצה על כפתור ה+ שיוצג בתחתית העמוד.

ממשק נוסף שיעלם לגמרי הוא ממשק הלשוניות, כזכור לפני כשנה הציגה גוגל את ממשק הלשוניות המחלק בין קבוצות שונות כמו עדכונים וקידומי מכירות. ומיילים שיתוייגו כקידומי מכירות וניוזלטר יוסתרו אוטומטית, ויוצגו רק על פי בקשה.

שינוי נוסף הוא העלמת התפריט העליון, והשארת תפריט חיפוש וכפתור תפריט בלבד.

נראה שגוגל רוצים להשאיר את כל הפוקוס על האימיילים עצמם, ופחות על התפרטים שמסביב. בנוסף תוכלו למעוץ מיילים חשובים או אנשי קשר מועדפים בעזרת 'סיכות' ייעודיות שיכניסו אותו לתיקייה שתוצג על ידי לחיצה על כפתור ייעודי בחלקו העליון של המסך. כמו כן יתווסף כפתור לגישה מהירה לשירות הצ'ט של גוגל.

על פי הדיווחים הממשק החדש נמצא כבר בשימוש אצל מספר אנשים שהוזמנו להתנסות בו על ידי גוגל. אמנם לא ברור מתי יושק הממשק החדש, ואם יעבור עוד שינויים עד להשקתו הרשמית, אך כבר עתה ברור שבעוד זמן לא רב גוגל כבר לא יראה כמו שהוא נראה היום, ובעולם כבר מתחילים להצטער על כך.

צילום מסך מתוך אתר גיק
צילום מסך מתוך אתר גיק
צילום מסך מתוך אתר גיק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר