תביעה ייצוגית נגד פלאפון: מכרה שירותים פיקטייבים ולא הכפילה את מהירות הגלישה

תביעה ייצוגית בסכום של 12 מיליון שקלים הוגשה נגד חברת פלאפון. "הלקוחות חויבו בתשלומים על שירותים שאינם קיימים ועל שירותים שאסור לחברת פלאפון לגבות תשלומים בגינם תוך הטעייה מכוונת של הלקוחות". החברה: "אנו לומדים את הנושא ונגיב בבית המשפט" (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
סניף חברת פלאפון (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ייצוגית על סך של 12,000,000 שקלים. בתביעה הוצגו עובדות המראות לכאורה שחברת פלאפון גבתה תשלומים בגין שירותים פיקטיביים, כמו גם על שירותים שאסור לה למכור על פי הרישיון של משרד התקשורת.

מכתב התביעה עולה, שעקב ההפסדים שנגרמו לחברה בעקבות כניסת המתחרים החדשים בשוק, הוכרחה החברה להוריד את מחירי הסלולר למחירים שפויים. ובעקבות התקנות האוסרות לגבות סכומים שערורייתיים על עזיבת החברה. החלה פלאפון להמציא שירותים שכלל לא קיימים, ולגבות עבורם סכומים גבוהים.

כך למשל המציאה החברה שירות פיקטיבי ל"הכפלת מהירות הגלישה", כשבפועל כל מה שעשתה היה להוריד מגבלה מלאכותית ומיותרת על הלקוחות, כדי שיוכלו לגבות סכום יתר על הסרת המגבלה. בנוסף, השירות כלל לא 'הכפיל' את מהירות הגלישה. במקרים הטובים הוא העלה את מהירות ההורדה, ולרוב לא עשה כל שינוי. החברה כמובן לא פרסמה שום נתונים המראים בכמה משתפרת מהירות הגלישה. כמו כן החברה לא מתחייבת כמובן לשום קצב העברת נתונים בפועל, ועדיין גובה במיוחד כספים בשביל השירות.

השירות שניתן בתחילה בחינם לכמה חודשים, נועד לפתות את הלקוחות להירשם לשירות, ולאחר מכן כשהחלה החברה לגבות תשלום על השירות הפיקטיבי, הלקוחות לא עודכנו. המצב הזה נמשך עד היום, כשהחברה גובה, לרוב ללא ידיעת הלקוחות, את התשלום על השירות הפיקטיבי.

בנוסף, בפלאפון שיווקו וסיפקו שירותים שונים, הנוגדים את תנאי הרישיון של משרד התקשורת, המסדירה את פעילותה של החברה. כך למשל מוכרת החברה שירותי אנטי וירוס, וכן שירותי ענן, בחבילה הכוללת גם את השירות הפיקטיבי של הכפלת מהירות הגלישה, שנקראת Triple Net. בעוד שברישיון החברה מותר לה למכור רק שירותי טלפוניה ניידים, ולא שירותים כמו אנטי וירוס ושירותי ענן. ולכן לכאורה אסור לחברה לגבות תשלומים בגין השימוש בחבילות אלו.

הבעיה בשירותים אלו, שמכיוון שאינם מפוקחים על ידי המשרדים הרלוונטיים, לא ניתן לבדוק את אמיתותם ויעילותם. זאת מלבד הפרת החוק מצד חברת פלאפון.

החבילות הפיקטיביות והפסולות הללו משווקות עד היום, ובפלאפון מסרבים אפילו לעדכן את הלקוחות על הגבייה, תוך כדי הטעיית הצרכן לכאורה.

בכתב התביעה ישנה דרישה להחזרת כל הכספים הפסולים שהחברה גבתה, בסכום של 12,000,000 ש"ח, כמו גם ביטול הגבייה הנעשית כאמור עד עצם היום הזה, בגין אותם שירותים, בין הנמכרים כשלעצמם, ובין אלו הנמכרים כחבילת טריפל נט.

מפלאפון נמסר: "אנו לומדים את הנושא ונגיב בבית המשפט"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר